După recunoașterea independenței republicilor Donețk și Lugansk de către Vladimir Putin, Google Maps are parte de o provocare majoră: să recunoască sau nu situația din teren pentru utilizatorii din anumite zone ale lumii?

În 2014, la șase săptămâni de la invadarea Crimeei de către Ucraina, Google Maps a luat prin surprindere comunitatea internațională și a recunoscut Crimeea ca parte a teritoriului rusesc, dar asta numai pe unele versiuni ale sale, transmite The Time.

Iar acest lucru era cu atât mai adevărat și mai real pentru utilizatorii ruși ai Google Maps, care vedeau o demarcație clară între cele două zone, spre deosebire de cei din Ucraina.

Responsabilitatea Google este cu atât mai mare acum, arată jurnaliștii publicației, în pragul unui război cum nu s-a mai văzut demult în Europa, iar asta cu atât mai mult având în vedere puterea companiei americane, dar și faptul că aceasta este văzută ca o autoritate de ultim nivel în ceea ce privește demarcația hărților.

Cu alte cuvinte, arată aceștia, Google are puterea de a legitima acțiunile ilegale ale națiunilor ostile.

Pentru a oferi un argument suplimentar în acest sens, jurnaliștii Time oferă și exemplul Republicii Turce a Ciprului de Nord, o entitate statală care pe plan internațional este recunoscută doar de Turcia, dar pe care utilizatorii Google Maps din Turcia o văd demarcată ca atare.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri