In ciuda recentelor scandaluri in care a fost implicat, grupul Yum Brands, proprietarul lanturilor KFC, Taco Bell si Pizza Hut, a anuntat o crestere cu 14% a castigului net obtinut in primul trimestru, pana la 194 milioane de dolari, relateaza International Herald Tribune.

Vanzarile de pe pietele din afara Statelor Unite, mai ales China, unde profitul inainte de impozitare s-a marit cu 31%, au reusit sa contracareze rezultatele slabe obtinute in SUA (unde acelasi indicator a scazut cu 11 procente).

Primele probleme au aparut in luna decembrie a anului trecut, cand mai multi clienti ai restaurantelor Taco Bell din Long Island si New Jersey au ajuns la spital, in urma infestarii cu o bacterie extrem de periculoasa, E. coli.

Reprezentantiii Yum Brands au reactionat prompt, luand decizia de a inchide pentru dezinfectare restaurantele implicate in scandal, precum si schimbarea furnizorilor de salata verde (prezenta in peste 80% din produsele Taco Bell), considerata purtatoarea E. coli.

Al doilea incident a avut loc la inceputul acestui an, in februarie, cand intr-un restaurant din Greenwich Village, New York, care adapostea atat Taco Bell cat si KFC, o camera a unui post de televiziune a surprins niste imagini extrem de neplacute, cu sobolani care alergau nestingheriti printre mese. Decizia in acest caz a fost una radicala, restaurantul, operat in franciza, fiind inchis definitv.

Urmarile acestor evenimente s-au facut imediat simtite pe piata americana, vanzarile inregistrand scaderi semnificative, rezultate compensate insa de divizia internationala a grupului.


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
Seful KFC: O franciza e similara unui contract de casatorie pe 10 ani