Profitul net al Bank Austria Creditanstalt, membra a grupului UniCredit, a urcat cu 73,8%, pana la 535 milioane euro in primul trimestru din 2007, datorita unei cresteri a creditarii si integrarii noilor subsidiare est europene in grup, potrivit raportului bancii.
"Noile subsidiare din Europa Centrala si de Est au contribuit substantial la cresterea profitului consolidat al bancii cu aproape 74%, pana la 535 milioane euro", de la 308 milioane euro in perioada echivalenta din 2006, se mai arata in raportul financiar trimestrial publicat miercuri de Bank Austria Creditanstalt(BA-CA).

Veniturile bancii au crescut cu 32,5%, pana la 1,618 miliarde de euro in primele trei luni din 2007, fata de 1,22 miliarde in aceeasi perioada a anului precedent.

"Mergem in directia potrivita. Asa cum estimam, noile subsidiare din centru si estul Europei au un efect pozitiv asupra evolutiei noastre. Am facut, de asemenea, progrese vizibile in operatiunile de retail din Austria", a declarat directorul executiv al bancii, Erich Hampel.

Transferul catre BA-CA al pachetelor de actiuni detinute direct si indirect in cadrul a zece banci UniCredit si HVB din estul si centrul Europei, printre care Yapi Kredi din Turcia, banca ruseasca IMB, banca croata Zagrebacka si Bulbank din Bulgaria s-a petrecut in primul trimestru din 2007, se mai precizeaza in declaratia BA-CA.

Cheltuielile operationale au crescut cu 21,5%, pana la 849 milioane in primul trimestru al anului iar aceasta crestere a costurilor a fost provocata de transferul, catre Bank Austria Creditanstalt, a noilor filiale din Europa Centrala si de Est. Prin urmare, profitul de operare al bancii austriece a crescut cu peste 47%, pana la 769 milioane euro, de la nivelul primului trimestru din anul precedent, de 522 milioane euro.

Castigul net din comisione a crescut, de asemenea, cu peste 24%, pana la 517 milioane de euro, fata de 416 euro in primul trimestru al anului trecut.

Profitul inainte de impozitare al bancii a fost de 688 de milioane de euro in primul trimestru al acestui an, in crestere cu 63,4% fata de perioada echivalenta din 2006.

Divizia pentru centrul si estul Europei a obtinut, in primul trimestru, o crestere de 70,5% a profitului inainte de taxare, pana la 305 milioane euro.

Potrivit comunicatului bancii, pozitionarea BA-CA pe piata regionala central si est-europeana a fost consolidata de apartenenta la grupul UniCredit. Volumul afacerilor bancii a crescut, in urma transferului bancilor de la UniCredit si HVB. Volumul total al activelor a urcat de la 40 de miliarde pana la aproximativ 78 de miliarde, numarul sucursalelor a urcat cu sapte sute, pana la 1.800 iar numarul clientilor a crescut de la sase milioane la aproximativ 18 milioane. Divizia central si est-europeana a UniCredit Group deserveste o piata de peste 300 de milioane de persoane.

Activele totale ale bancii austriece au crescut, in primul trimestru al anului, cu 24%, pana la 191,2 miliarde de euro, fata de sfarsitul anului trecut.

Divizia de retail a bancii a generat un profit inainte de impozitare de 48 de milioane de euro, divizia de Private Banking & Asset Management a adus un profit de 22 de milioane, in crestere cu 38,7% iar divizia corporatista a inregistrat un profit but de 164 de milioane in primele trei lunui ale lui 2007. Cea mai redusa crestere, de 2,7% a fost inregistrata de divizia de investitii, pana la un profit inainte de aplicarea taxelor si impozitelor de 105 milioane de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri