Netflix a surprins lumea în această săptămână, spunând că intenționează să abordeze, în sfârșit, practica exagerată de împărtășire a parolelor între mai mulți utilizatori, relatează CNBC.

Potrivit datelor Netflix, peste 100 de milioane de gospodării folosesc o parolă comună, inclusiv 30 de milioane din SUA și Canada.

Dar platforma de streaming video nu intenționează să înghețe pur și simplu acele conturi partajate. În schimb, compania va alege, cel mai probabil, stabilirea unei taxe suplimentare pentru acele conturi utilizate de mai multe persoane în afara casei.

Planul Netflix de a recupera acele venituri pierdute ar începe cu o alertă trimisă deținătorilor de conturi ale căror parole sunt folosite de alte gospodării decât cele pentru care s-au abonat.

Compania a început deja un test al acestei strategii în Peru, Costa Rica și Chile. Pentru conturile care partajează o parolă între adrese fizice diferite, Netflix percepe o taxă suplimentară pentru a adăuga „conturi secundare” pentru până la două persoane din afara casei.

Prețul este diferit în funcție de țară - aproximativ 2,13 dolari pe lună în Peru, 2,99 dolari în Costa Rica și 2,92 dolari în Chile, pe baza cursurilor de schimb curente.

De asemenea, compania permite persoanelor care folosesc o parolă comună să-și transfere informațiile personalizate de profil fie într-un cont nou, fie într-un subcont, permițându-le să-și păstreze istoricul de vizionare și recomandările.

„Dacă ai o soră, să zicem, care locuiește într-un alt oraș, vrei să împărtășești Netflix cu ea, este grozav”, a spus Greg Peters, Chief Operating Officer, în timpul unei conferinței telefonice a companiei privind veniturile. „Nu încercăm să blocăm această partajare, dar vă vom cere să plătiți puțin mai mult pentru a putea împărtăși cu ea și pentru ca ea să obțină beneficiul și valoarea serviciului, dar primim și venitul asociat”.

Netflix nu a spus cât de mari mult ar putea crește veniturile în urma implementării acestui sistem, dar a precizat că implementarea strategiei la nivel mondial va dura aproximativ un an pentru a pune în aplicare prețurile pentru subconturile depistate.

Totuși, Greg Peters a mai sugerat că ar putea face mici ajustări de prețuri sau să-și revizuiască în continuare strategia de testare.

„Va dura ceva timp pentru a rezolva acest lucru și pentru a obține acel echilibru corect. (...) Cred că vom trece printr-un an, un an și ceva pentru a găsi o soluție care să fie lansată la nivel global, inclusiv pe piețe precum Statele Unite”, a explicat acesta.

Celelalte platforme încă nu au luat nicio decizie

Planul Netflix este fără precedent. Nicio platformă de streaming importantă nu a renunțat până acum la partajarea parolelor. Alți proprietari de servicii de streaming, cum ar fi Disney, Warner Bros. Discovery, NBCUniversal de la Comcast și Paramount Global, probabil că nu își vor stabili propriile planuri decât după ce au revizuit reformele Netflix privind partajarea parolelor.

Unii deținători de conturi vor fi, fără îndoială, surprinși când vor primi înștiințări de la Netflix că parolele lor sunt partajate. De asemenea, nu este clar cât timp le-ar permite Netflix celor care vizionează pe un cont partajat să mențină accesul, dacă deținătorul principal al contului alege să nu plătească taxa suplimentară.

În plus, Netflix va trebui să abordeze definirea persoanelor care partajează parole pentru a evita etichetarea greșită ca fiind cei care „împrumută” parola de la titular.

De asemenea, compania nu va dori ca angajații săi să fie prinși în rezolvarea contestațiilor în cazul în care un cont principal va fi catalogat ca fiind secundar. Contestarea acestor definiții ar putea deveni stresantă atât pentru angajați, cât și pentru clienți, care până acum au văzut Netflix ca fiind cel mai bun brand din industrie.

În 2017, Netflix era cea care încuraja partajarea parolelor

Acum cinci ani, Netflix a încurajat de fapt partajarea parolelor. Filosofia companiei la acea vreme era aceea de a capta cât mai multă atenție asupra conținutului său, sperând la creșterea numărului de abonamente reale. Această strategie părea să dea roade. Abonamentele Netflix au crescut în fiecare trimestru de mai bine de 10 ani - până în ultimul trimestru.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri