Pentru vorbitorii de limbă engleză, în care multe cuvinte au două sau mai multe sensuri, Turcia, care se pronunța până de curând precum "curcan", era o modalitate de a face glume pe seama acestei țări. Acest lucru nu le-a picat bine însă oficialilor turci, care au decis să schimbe modul în care se va face referire la numele țării lor.

Acest lucru a fost asumat la nivelul cel mai înalt, chiar de însuși președintele Erdogan, care a declarat de altfel într-o conferință de presă pe acest subiect faptul că celebra formulă "Made in Turkey" va fi înlocuită de "Made in Türkiye", transmite BBC.

Inclusiv agențiile de turism și campaniile acestora de marketing vor trebui să se conformeze acestei decizii, încă din luna ianuarie a acestui an un operator din domeniu lansând sloganul "Hello Türkiye".

Măsura a fost primită cu reacții diverse în mediul online, vocile care s-au manifestat împotrivă argumentând prin faptul că schimbarea de denumire este o modalitate de a se distrage problema de la adevăratele probleme ale țării, în contextul în care președintele Erdogan se pregătește pentru alegeri anul viitor.

Motivația oficialilor turci a fost de altfel prezentată într-o circulară care a fost prezentată tuturor instituțiilor media din această țară. "Cuvântul Türkiye reprezintă și exprimă cel mai bine cultura, civilizația și valorile națiunii turce în cel mai bun mod posibil", se arată în aceasta.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri