NASA a publicat în premieră noi imagini realizate de telescopul spațial James Webb. Este a doua imagine redată de acest telescop, după ce acesta a surprins, în urmă cu mai puțin de 24 de ore, cea mai profundă imagine observată vreodată a universului, așa cum apărea acesta în urmă cu 4,6 miliarde de ani.

Concret, este vorba despre o imagine rară cu nebuloasa Carina, care reprezintă un nor de gaze în care se formează stele, situat la aproximativ 7.600 de ani-lumină de planeta Pământ. Nebuloasa Carina a fost o țintă clasică a telescopului Hubble – predecesorul lui Webb, cu toate că în această versiune Webb se obține o imagine foarte diferită.

La aproximativ 290 de milioane de ani lumină distanță, Quintet-ul lui Stephan este situat în constelația Pegasus. Este remarcabil pentru că este primul grup de galaxii compact descoperit vreodată. Patru dintre cele cinci galaxii din cvintet sunt blocate într-un dans cosmic de întâlniri apropiate repetate, scriu jurnaliștii de la BBC.

Nu se știe cu exactitate cât va mai fi funcțional telescopul Hubble. Acesta are 32 de ani și este „predispus la probleme tehnice”, mai consemnează sursa citată. Dar oficialii de la NASA care se ocupă de vechiul cal de război spațial au venit cu un plan și un buget în ceea ce privește funcționarea sa.

Sursa foto: NASA/ captură video YouTube (CNET Highlights)