Firmele luminoase care rămân aprinse pe faţadele magazinelor golite de clienţi pe timpul nopţii la Paris nu sunt pe placul activiştilor de mediu ai organizaţiei Extinction Rebellion, care afirmă că "aici nu este Versailles!" şi patrulează pe străzile din capitala Franţei pentru a denunţa aceste abateri de la sobrietatea energetică, mergând, în unele cazuri, până într-acolo încât opresc ei înşişi sistemele de iluminat, informează AFP, preluat de Agerpres.

În acţiuni sunt implicaţi aproximativ 20 de activişti din organizaţia pentru climă Extinction Rebellion, care descind în două grupuri străzile din Paris.

"Evităm neapărat situaţia în care plecăm în fugă" în cazul unei întâlniri cu forţele de ordine, a declarat "Joad", un activist experimentat, care a enumerat apoi riscurile juridice şi sfaturile de urmat în cazul unei eventuale arestări, conform instructajului cu liderul lor. Echipa lui Joad se plimbă prin pitorescul cartier Le Marais, unde magazinele de îmbrăcăminte de lux şi de produse cosmetice rămân iluminate intens, în majoritatea lor, mult timp după închidere.

Acţiunea, care se doreşte strict non-violentă, vizează magazinele cu lumini rămase aprinse pe durata nopţii după plecarea clienţilor, precum şi ecranele sau panourile publicitare luminoase. Mai multe "unelte" au fost distribuite activiştilor, în marea lor majoritate persoane tinere: afişe, rulouri adezive, lipici şi bastoane extensibile, care le permit să atingă un întrerupător pentru a opri anumite firme luminoase din exteriorul magazinelor.

Un prim magazin de bijuterii, situat într-o clădire în stil gotic, a fost ales de activişti, iar vitrina lui a fost acoperită cu un afiş conţinând un mesaj redactat pe un ton didactic: "În contextul în care milioane de oameni au probleme financiare cu încălzirea şi iluminatul în această iarnă şi când ne aşteptăm la întreruperi ale furnizării de electricitate, nu ni se pare rezonabil să lăsăm magazinele cu luminile aprinse doar în scopuri publicitare".

Au urmat zeci de afişe similare, lipite cu bandă adezivă pe vitrinele unor magazine de ochelari de vedere, de pantofi, de parfumuri şi de saltele. Firma exterioară a unui celebru producător de jeanşi a fost stinsă brusc cu ajutorul unui baston - chiar dacă toate spoturile au rămas aprinse în interior.

"Este un gest simbolic, deoarece noi suntem conştienţi că acest consum energetic al panourilor luminoase nu reprezintă decât un mic procent din consumul energetic al ţării", a recunoscut un alt activist din Extincion Rebellion, supranumit "Pikou" şi care militează pentru climă de doi ani.

El speră însă că mesajul va ajunge la public în pofida "dublului discurs" al Guvernului francez: "Li se cere oamenilor, pe de-o parte, să fie mai sobri din punct de vedere energetic, dar, pe de altă parte, nu li se interzice firmelor să combată supraconsumul".

Guvernul francez a abordat însă deja acest subiect: un decret generalizează stingerea luminilor magazinelor şi a reclamelor luminoase între orele locale 01:00 şi 06:00 începând de la data de 1 iunie 2023. Primăria din Paris a mers încă şi mai departe, cerând oprirea reclamelor luminoase pe străzile sale în timpul nopţii - de la 23:45 la 06:00 - începând de la 1 decembrie 2022.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri