Germanii, recunoscuți mult timp pentru berea fabricată pe plan local, se văd puși acum în fața unei situații pe care nu și-o imaginau: invazia berii străine, care "inundă" piața de profil din această țară, aflată oricum într-o situație dificilă din punct de vedere economic.

Producătorii de bere germani - unii cu o tradiție de sute de ani - se aflau însă în declin de mulți ani, remarcă publicația Die Welt, cauza fiind o combinație de factori precum schimbarea comportamentului consumatorilor, o atenție sporită pentru obiceiurile sănătoase, dar și îmbătrânirea rapidă a populației.

La acest lucru mai contribuie însă un factor important, arată publicația, anume așa-numita "Lege a purității" (Reinheitsgebot), care datează tocmai din 1516 și care limitează producția de bere la folosirea strictă a unor ingrediente precum apa, malțul, hameiul și drojdia.

De acest lucru, arată însă Die Welt, profită producătorii străini, care nu sunt constrânși, spre exemplu, de această lege veche de secole.

Astfel, conform Asociației Berarilor Germani, după cum arată sursa citată, 4,7 milioane de hectolitri de bere vânduți în Germania în anul 2021 au fost produși în alte țări, această cifră reprezentând 7% din volumul vânzărilor totale.

Cu 5 ani înainte, mai spune Die Welt, proporția era cu un procent mai mică, ceea ce arată tendința defavorabilă producătorilor autohtoni.

Nu e de mirare, prin urmare, că în acest moment berea cea mai vândută din Germania este olandeză: Heineken, această fiind urmată pe locul al doilea de berea cehească Budweiser (a se vedea disputa asupra proprietății acestei denumiri între producătorul ceh și cel american, n.r.) și pe al treilea de Gösser Radler, care provenea inițial din Austria, fiind deținută acum de asemenea de grupul Heineken.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri