Avionul privat al lui Elon Musk, CEO-ul producătorului de mașini electrice Tesla, a efectuat 134 de zboruri în 2022, iar cel mai scurt dintre acestea a fost de doar 6 minute, potrivit lui Jack Sweeney, cel care îi urmărește de câțiva ani avionul excentricului miliardar și nu numai.

Sweeney, studentul care a început să urmărească avionul în 2020, a compilat cifrele pentru aeronava Gulfstream G650ER a miliardarului, a cărui indicativ este N628TS.

Potrivit datelor lui Sweeney, Musk și-a folosit avionul privat și pentru a zbura în Qatar pentru a participa la finala Cupei Mondiale de fotbal din decembrie, relatează BusinessInsider.

Avionul a făcut călătorii și în Brazilia, Franța, Italia, Grecia, Norvegia, Germania și Regatul Unit. Trebuie menționat că este posibil ca Elon Musk să nu fi fost la bordul avionului său privat în toate aceste zboruri.

Cel mai lung zbor al său, înregistrat pe 18 iulie, a fost între Mykonos, Grecia și Austin, Texas. De această dată, cel mai probabil Musk a fost la bord, acesta fiind fotografiat în Grecia cu două zile mai devreme de această dată.

Cel mai scurt zbor al avionului a durat aproximativ șase minute, iar datele arată că a rămas pe aeroportul din Long Beach. De această dată ar putea fi vorba doar de o relocare a avionului de pe un aeroport pe altul.

Potrivit statisticilor, cele mai frecvente destinații au inclus Los Angeles, Austin și Brownsville în Texas, ceea ce ar fi de așteptat, ținând cont că atât Tesla, cât și SpaceX, cele mai importante companii ale lui Musk au sedii în California și în Texas.

În decembrie, Musk l-a amenințat că îl va da în judecată pe Sweeney pentru că îi urmărește avionul privat, spunând că acesta l-a pus în pericol pe fiul său de doi ani. Sweeney a spus că amenințarea lui Musk nu îl privește.

Sweeney folosește roboți pentru a posta date publice de zbor pe care oamenii le-ar putea găsi altfel prin intermediul site-ului de urmărire a aeronavelor ADS-B Exchange.

El a explicat pentru BusinessInsider că Musk ar fi putut evita controlul public generat de contul său, dacă Musk i-ar fi plătit cei 50.000 de dolari pe care i-a cerut pentru a-l închide, o sumă mică în comparație cu factura anuală estimată la 2,6 milioane de dolari pentru operarea avionului. „Alți 50.000 de dolari pentru confidențialitate ar fi fost nimic”, a spus Sweeney.

Deși contul inițial @ElonJet al lui Sweeney a fost interzis definitiv de pe Twitter, tânărul a creat un alt cont numit @ElonJetNext care postează aceleași date, dar cu o întârziere de 24 de ore.

Cele 134 de zboruri au produs 1.895 de tone de CO2, costul operațional incluzând cheltuielile cu combustibilul de puțin peste 1,1 milioane de dolari.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri