Aproximativ 83% dintre utilizatorii de tehnologie sunt de părere că, până la sfârşitul anului 2030, lumea va atinge sau chiar va depăşi pragul de încălzire globală de 1,5 grade Celsius, iar în acest context majoritatea apreciază că vor folosi soluţiile bazate pe internet şi conectivitate pentru a reduce impactul schimbărilor climatice şi al încălzirii globale, arată studiul anual Ericsson ConsumerLab, "10 Hot Consumer Trends: Life in a Climate-Impacted Future".

Conform cercetării, peste jumătate dintre respondenţi (55%) cred că schimbările climatice vor avea un impact negativ asupra vieţii lor şi intenţionează să iniţieze contramăsurile necesare, folosind soluţii de conectivitate.

Principalele preocupări ale consumatorilor vizează: costurile de trai, accesul la energie şi resurse materiale şi nevoia de conectivitate sigură şi fiabilă, în vremuri tulburi şi condiţii meteorologice haotice.

De asemenea, aproximativ 59% dintre cei chestionaţi consideră că inovaţia şi tehnologia vor fi esenţiale în abordarea provocărilor de zi cu zi cauzate de schimbările climatice în anii 2030.

Peste 15.000 de utilizatori din 30 de oraşe din lume, care se numără printre primii care au adoptat soluţii de Realitatea Augmentată (AR), Realitate Virtuală (VR) şi asistenţi digitali, au fost rugaţi să evalueze 120 de idei de servicii digitale din 15 domenii, de la eforturile de adaptare la condiţiile climatice din viaţa de zi cu zi, la modurile de gestionare a fenomenelor meteorologice severe.

Din centralizarea răspunsurilor, experţii Ericsson ConsumerLab au evidenţiat zece noi tendinţe:

  • costuri reduse - serviciile digitale îi vor ajuta pe consumatori să controleze cheltuielile pentru alimente, energie şi călătorii în situaţii climatice instabile;
  • conexiuni neîntrerupte - calitatea şi securitatea conexiunilor la internet va deveni tot mai importantă dacă şi / sau pe măsură ce fenomenele meteorologice extreme se vor înmulţi;
  • mobilitate fără grabă - orarele stricte ar putea fi desfiinţate, de vreme ce reglementările climatice şi cerinţele de eficienţă energetică schimbă sensul flexibilităţii;
  • siguranţă cu ajutorul Inteligenţei Artificiale;
  • un nou climat de lucru - restricţiile privind amprentele de carbon generate de companii, costurile în creştere şi digitalizarea accelerată vor schimba rutina de lucru pe viitor;
  • utilizarea inteligentă a apei;
  • economie de energie;
  • mai puţin înseamnă mai digital - dematerializarea obiceiurilor de consum s-ar putea accelera, întrucât o treime dintre respondenţi anticipează că vor folosi aplicaţii de cumpărături care sugerează alternative digitale la produsele fizice;
  • Natureverse - călătoriile în natură, dar fără a părăsi zonele urbane, ar putea deveni ceva obişnuit până în 2030, în contextul schimbărilor climatice continue şi a potenţialelor limitări de călătorie;
  • trişori climatici - respondenţii sunt de părere că vor exista şi consumatori care vor găsi modalităţi de a evita restricţiile de mediu, pe fondul creşterii preţurilor şi a raţionalizării cantităţii de energie şi apă.

Datele raportului se bazează pe activitatea de cercetare pe care Ericsson ConsumerLab o derulează la nivel global, de peste un sfert de secol.

Raportul are la bază şi datele dintr-un sondaj online, realizat în luna noiembrie a anului 2022, în rândul primilor utilizatori de soluţii de AR, VR şi asistenţi digitali din 30 de oraşe, la nivel global: Bangkok, Berlin, Bruxelles, Cairo, Dallas Fort Worth, Delhi, Jakarta, Johannesburg, Kuala Lumpur, Lisabona, Londra, Madrid, Mexico City, Miami, Milano, Munchen, New York, Oslo, Roma, San Francisco, Sao Paulo, Shanghai, Singapore, Stockholm, Sydney, Taipei, Tokyo, Toronto, Vancouver şi Zurich.

Sursa foto: Shutterstock / Quality Stock Arts

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri