Ambasadorul Ucrainei la Bucureşti, Ihor Prokopchuk, a informat că, vineri, urmează să aibă loc consultări tehnice cu partea română în legătură cu lucrările efectuate pe Canalul Bâstroe. Pe de altă parte, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a precizat faptul că motivul disputei între părțile română și ucraineană, canalul Bâstroe, este 100% pe teritoriu ucrainean.

„Au fost o serie de paşi care s-au făcut de ambele părţi în legătură cu activităţile desfăşurate de Ucraina pentru a menţine calea navigabilă. Am stabilit o comunicare oficială între cele două Ministere de Externe. Au fost schimburi de informaţii referitoare la caracterul lucrărilor pe care le-am făcut. Am primit o cerere pentru a măsura lucrările pe care Ucraina le-a desfăşurat, iar această cerere este în lucru. (…) Între timp, este necesar să avem consultări tehnice la nivel de specialişti cu privire la lucrările pe care Ucraina le-a desfăşurat şi sunt foarte încântat să vă spun că aceste consultări vor avea loc mâine”, a declarat ambasadorul, la Parlament.

Bâstroe, 100% pe teritoriu ucrainean

Potrivit acestuia, întâlnirea „va fi o bună ocazie pentru ca cei implicaţi, profesionişti, care înţeleg, să schimbe informaţii concrete despre lucrările efectuate şi despre următorii paşi”.

Ihor Prokopchuk a precizat că din partea ucraineană consultările vor fi conduse de ministrul Infrastructurii, care va fi însoţit de o echipă multidisciplinară.

„Ne aşteptăm ca şi partea română să participe cu reprezentanţi de la mai multe instituţii abilitate”, a adăugat ambasadorul.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că mandatul experţilor români care discută vineri cu partea ucraineană pe tema canalului Bâstroe este de a se permite măsurătorile, precizând că nu este foarte important dacă acestea sunt realizate de experţi români, de o echipă româno-ucraineană sau de una independentă, ci este important să fie cunoscute adâncimile la care s-a ajuns pe acel canal.

“În primul rând, cred că trebuie clarificate sau încă o dată spuse câteva lucruri. Primul dintre ele este legat de canalul Bâstroe, care este pe teritoriul Ucrainei, nu se află nici măcar la graniţă, aşa cum se află braţul Chilia cu România. Deci este 100% pe teritoriul Ucrainei.”, a precizat ministrul Transporturilor într-o intervenție televizată.

Brațul Chilia, cale navigabilă interioară a Ucrainei?

Nu în ultimul rând, Ucraina intenționează să dragheze nu doar canalul Bâstroe, ci și o porțiune importantă a brațului Chilia, arată un studiu făcut de o companie care vrea să construiască un nou terminal pentru transportul cerealelor lângă Portul Ismail, aflat pe brațul Dunării care desparte România de Ucraina, conform Digi24.

Din studiu reiese că Ucraina intenționează să dubleze adâncimea brațului, până la peste 8 metri. Mai mult, Kievul ar considera brațul Chilia ca fiind „cale navigabilă interioară a Ucrainei”, printr-o hotărâre a guvernului ucrainean, luată în urmă cu un an.

Astfel, spune sursa citată, Nibulon, una dintre cele mai mari companii agricole din Ucraina, vrea să constuiască un terminal pentru transportul cerealelor pe Dunăre, lângă portul Ismail, aflat pe brațul Chilia.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri