Trendul caselor de marcat self-scan agită apele în România, părerile pe acest subiect fiind contradictorii. În acest context, start-up-ul portughez Sensei, care furnizează tehnologie pentru case de marcat fără operator uman, a anunțat lansarea celui mai mare supermarket complet autonom din punct de vedere al plăților din Europa, Dojo, ce are nu mai puțin de 5400 de metri pătrați.

Magazinul, creat în parteneriat cu multinaționala americană Hewlett Packard Enterprise, respectă principiul "Just Walk Out" (ieși pur și simplu, n.r.), conform căruia sistemele de viziune computerizată, sau recunoaștere vizuală computerizată, le permit clienților să fie taxați automat pentru produsele cumpărate pe măsură ce ies din magazin, conform publicației PYMNTS.

"Cumpărăturile 'fără atingere' sunt pe cale să devină majoritare. Multe dintre cele mai mari rețele de supermarketuri din Europa testează tehnologie de plată autonomă pentru magazine, sau au lansat deja un magazin în sistem self check-out", a declarat Vasco Portugal, CEO-ul și cofondatorul Sensei.

De asemenea, sursa citată mai notează faptul că și peste ocean tendința este una similară, compania de comerț cu amănuntul Aldi implementând deja opțiuni pentru cumpărături de tip self check-out în statul New York.

Mai mult, un studiu realizat de publicația citată arată faptul că 77% dintre clienți au explicat că ușurința în a face cumpărături le-a influențat decizia cu privire la locul în care să facă cele mai recente achiziții.

De asemenea, conform datelor acestui studiu realizat în luna februarie în colaborare cu compania de management al soluțiilor de plăți LS Retail, 85% dintre respondenți au declarat faptul că sistemele self check-out sunt o modalitate mai rapidă de plată decât cea de a aștepta după un casier, în vreme ce 60% dintre aceștia preferă să plătească în mod autonom decât să interacționeze cu un casier.

Totodată, sursa citată mai notează exemplul unei băcănii din Islanda, CEO-ul acestuia declarând faptul că tehnologia self check-out le permite afacerilor precum cea pe care o deține să răspundă într-o mai mare măsură cererii clienților prin scăderea costurilor necesare pentru a ține magazinul deschis mai mult timp.

"Datorită tehnologiei self check-out, acum este posibil să țin magazinul deschis 24/7, aducând, practic, un serviciu care lipsea din această zonă", a declarat Thordur Reynisson, CEO-ul citat.

Nu în ultimul rând, Raz Golan, fondatorul Shopic, o companie de tehnologie care digitalizează modul în care facem cumpărăturile, aducând scannerul de la casa de marcat în fiecare cărucior, a arătat de asemenea care sunt avantajele noilor tehnologii pentru experiența clienților în magazine.

"Cumpărătorii sunt mai fericiți în momentul în care au o experiență mai bună în magazine. Cumpără mai mult, se întorc la magazine mai mult, iar când aleg să facă asta, pot plăti și pleca în termen de câteva secunde. Aceasta este tendința generală, iar clienții cer acest lucru în momentul în care compară experiența cumpărăturilor online cu cea a magazinelor fizice", a declarat acesta.

Sursa foto: Shutterstock / Shuang Li

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri