În ciuda faptului că este la câțiva ani distanță de a lansa pe piață un produs care va putea fi implantat în creierul unui om, valoarea Neuralink, compania de implanturi cibernetice cerebrale a lui Elon Musk, s-a dublat cu peste 5 miliarde de dolari, relatează BusinessInsider.

În urmă cu doi ani, Neuralink era evaluată la aproximativ 2 miliarde de dolari, după o ultima rundă de strângere de fonduri publică, în care Elon Musk a atras investiții de 205 de milioane de dolari.

În prezent, compania care dezvoltă implanturi cibernetice cerebrale a primit aprobarea din partea FDA (Food and Drug Administration - n.r.), agenția federală americană care poate permite derularea experimentelor pe oameni a noilor tipuri de tratamente medicale.

Elon Musk anunțase și în 2022 că aștepta avizare din partea FDA, dar atunci agenția a amânase luarea unei decizii din cauza îngrijorărilor legate de siguranța derulării unor astfel de experimente.

Cu puțin timp înainte de primirea acestei aprobări, Neuralink a organizat o nouă rundă de tranzacționare privată a acțiunilor sale, cu scopul de a strânge mai mulți bani pentru a continua cercetarea și dezvoltarea de implanturi cibernetice.

Potrivit unor informații obținute de Reuters, prețul la care au fost tranzacționate acțiunile Neuralink plasează valoarea de piață a companiei înființate de Elon Musk la peste 5 miliarde de dolari.

Mai mult, în urma acestei runde de tranzacționare, acțiunile Neuralink ar fi fost prezentate către alți investitori în ultimele zile la un preț de 55 de dolari fiecare, ceea ce înseamnă, luând în calcul pachetul total de acțiuni emise de companie, că valoarea Neuralink ar putea fi împinsă chiar către pragul de 7 miliarde de dolari. Totuși, este posibil ca potențialii investitori care au fost abordați să nu fi fost foarte încântați de noul preț propus.

Creșterea evaluării Neuralink este contrară evoluției majorității startup-urilor. În prezent, 85% dintre companiile care se pregătesc să se liste la burse își vând acțiunile în runde private de tranzacționare la prețuri cu 47% mai mici față de prima rundă de finanțare.

Ce vrea să facă Elon Musk prin Neuralink

Neuralink își propune să introducă tehnologia de interfață neuronală care poate stimula activitatea creierului, cum ar fi la pacienții paralizați. Musk și-a prezentat anterior ambiții foarte mari, explicând că cipurile implantate în creier ar deschide porțile telepatiei sau navigării pe internet prin control mental, precum și tratarea bolilor mintale.

Deși aprobarea primită de FDA în data de 25 mai pare să fi stimulat tranzacțiile private, Neuralink mai are alte provocări de înfruntat. Asta pentru că compania este investigată din mai multe motive.

Reuters relata în mai că este posibil ca Neuralink ar fi ales persoane din interior companiei în comitetul său de supraveghere a cercetării animalelor cu scopul de a permite o dezvoltare rapidă a tehnologiilor sale. Aceste persoane ar fi primit beneficii financiare din partea companiei. Pachetele de acțiuni deținute de unii dintre angajați ar fi crescut cu 150% în valoare în doi ani.

Neuralink a fost, de asemenea, controlată pentru încălcări ale bunăstării animalelor, personalul companiei divulgând presei informații despre operații de urgență la maimuțe, porci și oi.

De asemenea, este în curs de desfășurare și o anchetă a Departamentului Transporturilor, pentru a vedea dacă firma a reușit să ia măsurile adecvate sanitare în cazul transportări unor cipuri scoase din creierele mai multor maimuțe.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri