In 2006, Franta a inregistrat o crestere la nivel de exporturi de 14,6 milioane de hectolitri, cu 3,5% fata de anul precedent, si a reusit sa aiba o pozitie stabila, de 18%, pe piata de schimb. Pe primul trimestru al anului 2007, numarul de exporturi se afla in crestere.
Desi rezultatele pozitive inregistrate de producatorii francezi sunt extrase din gama vinurilor de calitate superioara ca sampania sau coniacul, domeniu in care vinurile din alte tari nu au reusit sa fie competitive cu cele franceze, o ameliorare la nivelul vinurilor de o calitate inferioara s-a observat in ultimele luni. Asociatia nationala interprofesionala a vinurilor de masa si a vinurilor de tara (Anivit) a anuntat o crestere de 2,6% in 2006 a vinurilor din aceasta categorie, dupa mai multi ani de scadere a vanzarilor.
“Recastigarea pozitiei vinurilor franceze pe piata mondiala se datoreaza atat aparitiei de noi marci si game de vinuri cat si a investitiilor de ordin financiar, care au permis o buna pozitionare a acestora”, sustine Noel Bougrier, presedinte al Anivit. Producatorii francezi au inceput sa adopte metodele si strategiile de marketing folosite de tari ca Statele Unite de exemplu.
Strategiile adoptate de producatorii francezi incep dea rezultate. “Am inregistrat o crestere de 20% intr-un an, ceea ce inseamna 50 de milioane de sticle de vin”, explica Francois Lamarque, director al grupului Castel.
Pe plan international, Australia a avut o scadere de 25% a vanzarilor ceea ce a reprezentat un avantaj pentru producatorii francezi.
Dezechilibrul creat intre productia mondiala si consum ar trebui sa se reduca in 2007. Cresterea cererii la nivel mondial ar trebui sa progreseze in urmatorii ani, in jurul la 1,5 milioane de hectolitri pe an.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: