9 Aprilie 2024

După magazinele 100% self-checkout, o nouă tendință se profilează în retail: cărucioarele inteligente pentru cumpărături



După revoluția caselor de marcat 100% autonome, fără casieri, noua tendință în retail aparține coșurilor inteligente pentru cumpărături, care au început deja să apară în magazinele de peste ocean.

Astfel, coșurile pentru cumpărături dezvoltate de Instacart folosesc inteligența artficială atât pentru a identifica produsele, cât și pentru a oferi date privind prețurile și greutatea acestora, fiind capabile inclusiv să ofere o hartă a magazinului pentru a indica, spre exemplu, unde este raionul de lapte, după cum arată New York Post.

De asemenea, acestea sunt dotate cu camere video și senzori pentru a putea oferi cât mai multe detalii privind produsele.

"Un aspect pozitiv în ce privește aceste cărucioare este faptul că vezi în timp real pe ce se duc banii, a explicat o clientă care a folosit un astfel de coș", conform aceleiași surse.

Aceste coșuri inteligente pentru cumpărături sunt însă mult mai scumpe decât unele obișnuite, mai notează publicația, prețul unuia putând ajunge și la 10.000 de dolari.

Totodată, după cum arată și flow-retail-com, acest tip de cărucioare oferă informații privind reducerile la anumite produse pe măsură ce clientul merge prin magazin.

Ceea ce este și mai spectaculos, însă, este faptul că sunt dotate chiar și cu un sistem asemănător POS-ului, care îți permite să plătești pentru produsele adăugate în coș, apoi să ieși fără a mai aștepta la coadă.



Citeste si