Danemarca este tara cu cele mai ridicate preturi la produse alimentare, de trei ori mai mari decat in Bulgaria, potrivit unui studiu Eurostat dat publicitatii vineri, care a comparat preturile din 2006 a 500 de produse alimentare si bauturi nonalcoolice din cele 27 de state membre, informeaza AFP, citat de NewsIn.
Danemarca este in fruntea clasamentului, cu un indice de preturi de 142% (100 fiind media preturilor din cele 27 de tari membre), adica un cos zilnic de 2,5 ori mai scump decat in Bulgaria (56%), cea mai ieftina tara a Uniunii.

Pe locurile urmatoare se situeaza cosul zilnic al irlandezilor (125%), finlandezilor (120%) si suedezilor (119%). La limita inferioara, acolo unde preturile sunt mici, se afla Bulgaria, cea mai ieftina tara europeana, Lituania (64%), Polonia si Slovacia (67%).

Cifrele indica - fara a provoca surprize - ca preturile celor 500 de produse analizate sunt mai mari in vechile state membre decat in cele 12 noi. Dintre noile state membre, doar Ciprul este deasupra mediei europene (107%).

Painea si cerealele sunt de 3,5 ori mai scumpe in Danemarca decat in Bulgaria, iar carnea de trei ori. Laptele, branza si ouale sunt foarte scumpe in Cipru si Grecia.

La bauturle alcoolice Danemarca cedeaza primul loc Irlandei (189%), urmata de Finlanda (170%) si Marea Britanie (152%). Astfel, alcoolul este de 2,5 ori mai scump in Irlanda decat in Bulgaria (69%).

Preturile la tigari sunt foarte diferite intre tarile membre: Marea Britanie este cea mai scumpa tara din acest punct de vedere (205%), devansand Irlanda (186%) si Franta (133%). Romania este una dintre tarile in care preturile la tigari sunt printre cele mai mici (32%), dar este devansata de Letonia (28%) si Lituania (30%)

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri