Mari companii americane declara razboi obezitatii

McDonald's, PepsiCo si Kellogg, impreuna cu alte 8 mari companii americane, au hotarat sa inceteze difuzarea spoturilor publicitare care promoveaza produse ce nu indeplinesc anumite cerinte nutritionale standard pentru copiii mai mici de 12 ani.

Decizia vine din proprie initiativa, ca sprijin pentru lupta autoritatilor americane de a combate obezitatea infantila, anunta Bloomberg.

“Speram ca oamenii, auzind aceasta veste, isi vor da seama ce eforturi mari a depus comunitatea pentru luarea acestei decizii”, a declarat Dan Jaffe, vicepresedinte al Asociatiei Nationale de Publicitari. Reprezentanti ai unor organizatii non-profit care lupta impotriva obezitatii la nivel national sunt sceptici in privinta rezultatelor concrete ale hotararii.

“Decizia este o foarte buna campanie de relatii publice, insa nu merge in profunzime. Va fi imposibil sa controlam companiile pentru a vedea daca fac cu adevarat ceea ce au declarat ca vor face”, este de parere Susan Linn, medic psihiatru la Universitatea Harvard si cofondatoare a asociatiei “Campanie pentru o copilarie fara publicitate”.

Cateva companii, printre care si Coca-Cola, si-au anulat deja toate campaniile publicitare care contravineau criteriilor de alimentatie sanatoasa impuse de lege. Oficialii de la General Mills s-au aratat evazivi, anuntand ca vor renunta la publicitatea de acest gen pana anul viitor. Mai mult, alte firme producatoare au mers si mai departe, extinzandu-si autocenzura si in cazul radioului, printurilor si al publicitatii online.

Implementarea deciziei este si un instrument de educare a micilor consumatori in vederea unei alimentatii sanatoase. Acesta va presupune aducerea, in fata copiilor, de personaje de desene animate noi care sa le ofere exemple de stil de viata sanatoasa. Daca hotararea celor 11 companii va fi reglementata legal, iar toti producatorii de alimente pentru cei mici vor fi obligati s-o respecte, vechile personaje ar putea fi cenzurate sau chiar eliminate din programele TV de profil.

“In trecut era foarte usor pentru o firma sa asociezi un personaj de desene animate unor snacks pentru ca, in general, copiii se dau in vant dupa asemenea produse. Dar acum, producatorii au un sentiment mai acut al responsabilitatii pe care o poarta in promovarea de valori bune. Devin mai preocupati de sanatatea consumatorilor lor”, spune Charles M. Riotto, presedinte al Asociatiei Internationale a Comerciantilor din Industrie. Presedintele companiei Nickelodeon&Viacom, Leigh Anne Brodsky, considera ca personajele din desenele animate pot aduce schimbari semnificative in educarea copiilor spre o viata sanatoasa: “Copiii iau intai contact cu aceste personaje prin intermediul televizorului. Mai apoi, vor sa le aduca mai aproape de ei, imita comportamentele afisate de ele”.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri