Compania HMV a anuntat vanzarea magazinelor sale de muzica si carte din Japonia fondului de investitii DSM Investments Catorce, pentru suma de 70 milioane lire sterline (100 milioane euro), informeaza BBCNews.

Oficialii HMV au precizat ca tranzactia va permite concentarea lantului britanic de magazine in regiunile unde acesta figureaza ca lider de piata.

Luna trecuta, HMV a inregistrat un profit in scadere, pe fondul unei competitii acerbe din partea supermarketurilor si a retailerilor online. HMV a fost nevoit sa anunte o schimbare de strategie in martie, dupa ce raportase o situatie “mai severa decat cea estimata”, vanzarile sale de CD-uri avand cel mai mult de suferit de pe urma transformarii pietei si a cerintelor clientilor.

Astfel, HMV se va concentra pe extinderea afacerii sale online, implicit a muzicii in format digital, dar va adauga si MP3 playere si radio-uri, avand in vedere si un parteneriat cu operatorul de telefonie mobila 3.

HMV nu este singurul retailer muzical care urmareste reducerea costurilor si obtinerea unei profitabilitati mai ridicate. Gigantul Virgin a anuntat, la randul sau, ca este dispus sa isi instraineze o parte din magazine.

La nivel global, HMV a inregistrat un profit de 48,1 milioane de lire sterline ( 71,2 milioane de euro) pana in mai anul curent, aproape jumatate din profitul de 98,2 milioane lire sterline (146 milioane euro) obtinut in aceeasi perioada a anului trecut.

Deschis in districtul Shibuya din Tokyo in 1990, HMV Japonia detine 62 de magazine de muzica si carte, avand anual 40 de milioane de clienti.


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
Cum a fost 2018 pentru piata de fashion din Romania