Pepsi-Cola a recunoscut ca Aquafina, cea mai vanduta apa imbuteliata din Statele Unite ale Americii, provine dintr-o sursa de apa potabila publica, informeaza NBC News.
Scandalul a pornit de la sesizarea facuta de un grup de contabilitate internationala conform careia eticheta produsului nu precizeaza concret sursa apei, ascunzandu-se dupa prescurtarea “P.W.S” (sursa publica de apa).

Oficialii de la PepsiCo au hotarat sa schimbe eticheta, numind direct sursa apei pe care o comercializeaza. “Pe noile sticle de apa va sta scris ca Aquafina este o apa purificata care provine dintr-o sursa publica de apa”, a declarat purtatoarea de cuvant a corporatiei, Nicole Bradley. Compania a mai fost criticata si pentru logo-ul produsului care infatiseaza un contur montan, desi apa nu este capturata dintr-un izvor natural.

Si alte companii, precum Coca-Cola, detinatoarea marcii de apa imbuteliata Dasani si Nestle, in portofoliul careia se afla apa purificata Nestle Pure Life, sunt supuse acelorasi presiuni intrucat se aprovizioneaza tot din surse publice de apa. “Clientii nostri sunt constienti de sursa apei Dasani deoarece pe eticheta este scris clar ca apa este una purificata”, a declarat purtatoarea de cuvant a companiei Coca-Cola, Diana Garza Ciarlante.

Pe de alta parte, Nestle a decis sa schimbe etichetele apei pe care o produce, precizand daca aceasta provine dintr-o sursa municipala sau daca izvoraste din pamant. Pure Life este singura marca de apa din portofoliul grupului elvetian care foloseste apa din surse publice, fara ca oficialii sa dezvaluie cat la suta din totalul de apa este recoltat de la robinet.

Apa de baut “Aquafina” este cea mai populara din SUA la momentul actual, inregistrand vanzari de peste 2,17 miliarde de dolari (1,58 miliarde de euro) anul trecut. Un raport guvernamental din 1999 cu privire la apa imbuteliata pe teritoriul SUA precizeaza ca un sfert din aceasta provine, practic, de la robinet si ca este comercializata in urma unor tratamente specifice.

In SUA, cifra de afaceri cu apa imbuteliata a ajuns la suma de 11 miliarde de dolari (8,04 miliarde de euro) in 2006, iar specialistii se asteapta la o crestere de 10% anul acesta. Segmentul care a inregistrat cea mai mare crestere a volumului de vanzari este cel al apei imbuteliate in sticle de pana in 1,5 litri.

Afacerile cu apa imbuteliata reprezinta o sursa importanta de venituri pentru companii precum PepsiCo sau Coca-Cola in conditiile in care clientii au devenit mai constienti de pericolele la care sunt expusi prin consumul de bauturi carbogazoase.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri