Carrefour estimeaza cresterea pe piata chineza pentru anul in curs la 22%, fata de 19% prevazuta in 2006. Vanzarile retailer-ului francez in China vor atinge 4 miliarde de euro pana in 2010, potrivit estimarilor JPMorgan. De asemenea, Carrefour va continua sa deschida anual cu 20% mai multe locatii pe teritoriul chinez.
“China reprezinta principalul motor de crestere pentru Carrefour”, a declarat Nicolas Champ, analist al Oddo & Cie, Paris.
Reputatia Carrefour ca fiind un distribuitor de produse organice va accelera expansiunea retailer-ului in China, unde aproximativ o cincime din produsele alimentare nu se ridica la standardele guvernamentale impuse si peste 80% din consumatorii urbani sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru alimente sanatoase. Mai mult decat atat, clasa mijlocie isi va mari bugetul alocat alimentatiei cu 17% pe an in urmatorul deceniu, pana la 650 miliarde de dolari (475 miliarde de euro), conform estimarilor realizate de firma de consultanta A.T.Kearney.
In China, “cererea creste in fiecare zi”, a precizat Bruno Catoire, manager de fonduri la Cholet-Dupont Gestion in Paris, care administreaza un stoc de 3,5 miliarde de dolari (2,55 miliarde de euro), incluzand actiuni Carrefour. “Carrefour trebuie sa aiba o prezenta solida in China. Franta este o piata matura, deci expansiunea trebuie realizata in alte parti”, a continuat Catoire.
Incapacitatea pietei chineze de a stabiliza industria alimentara, fragmentata in peste 200 milioane de ferme mici si 448.000 de producatori, a dus la migrarea consumatorilor spre retailerii straini care isi impun propriile standarde. “Retailerii straini sunt cei care antreneaza furnizorii chinezi si stabilesc standarde de siguranta si calitate”, sustine Elizabeth Harrington, consilier al guvernului chinez pe teme de siguranta alimentara si CEO al firmei de consultanta E. Harrington Global din Chicago. “Acestia vor majora incasarile si cotele de piata”.
O treime din consumatorii chinezi din mediul urban prefera hipermarketurile, un numar cu 26% mai mare decat in 2005, in timp ce supermarketurile si-au pierdut din popularitate, conform declaratiilor asociatiei chineze care monitorizeaza francizele si retailerii de pe piata. Numarul celor care sunt dispusi sa plateasca pentru alimente sigure a crescut cu 23% in ultimii doi ani, atingand 80%, potrivit studiului A.T.Kearney.
Pe piata chineza, 11 operatori straini au deschis peste 100 de hipermarketuri in 2006, cu vanzari in volum crescand cu 5% procente in medie, “mai ridicate” decat in supermarketurile chineze, arata un raport al asociatiei chineze, neprecizandu-se insa o cifra de vanzari pentru anul respectiv.
“Multinationalele se descurca mult mai bine din punct de vedere strategic, beneficiand de standarde de calitate mai ridicate”, a declarat Zhang Bing, analist A.T.Kearney in Shanghai, care estimeaza ca populatia chineza va plati cu 30% mai mult pentru o calitate superioara a produselor. “Aceasta a devenit cu siguranta o oportunitate de afaceri”, sustine Bing.
Carrefour mizeaza pe siguranta si inalta calitate a produselor oferite, 100 din cei 40.000 de angajati ai Carrefour China fiind antrenati in proceduri de siguranta alimentara. Carrefour a incheiat un parteneriat cu auditorul Intertek Group privind inspectarea furnizorilor si a magazinelor. Mai mult, va fi alocat un miliard de dolari (730 de milioane de euro) anual pentru activitati indoor ca educarea si training-ul angajatilor si fermierilor.
“Avem capacitatea de a genera o crestere puternica a alimentelor organice, mai ridicata decat a oricarui alt competitor in China”, a anuntat Eric Legros, seful Carrefour China, care a prevazut deschiderea a 25 de hipermarketuri pe an, fata de estimarile initiale de 20 de unitati anuale. In prezent Carrefour detine 100 de locatii in China.
Rivalul Wal-Mart a declarat recent ca isi va dubla numarul de unitati pe piata chineza in urmatorii cinci ani, dezvoltand noi hipermarketuri pe langa cele 84 de locatii deja prezente aici. Vanzarile Wal-Mart s-au majorat cu 30% anul trecut, potrivit asociatiei chineze.
Oferta Carrefour si Wal-Mart va trebui sa se diferentieze sub aspectul calitatii, sustine John Chapple, manager la sino Analytica, o companie de testare de produse detinuta de grupul Pacific Andes International Holdings. Cei doi retaileri globali nu pot concura ca pret si costuri, deci vor trebui sa incurajeze consumatorii sa vada diferenta, conchide Chapple.
Carrefour estimeaza ca in 2007 vanzarile pe piata chineza se vor ridica la circa 3 miliarde de euro, fata de 2,48 miliarde de euro inregistrate in 2006.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: