Unilever a obtinut o crestere de 5,8% a vanzarilor in intervalul aprilie-iunie, depasind previziunile analistilor, care se asteptau la o crestere intre 4,2% si 5,5% si a anuntat ca estimeaza o crestere anuala de aproape 5%. Directorul financiar al grupului, Rudy Markham a spus ca Unilever a inregistrat o crestere pentru toata gama de produse, dar a scos in evidenta evolutia puternica unor produse precum supele Knorr, inghetata Magnum, samponul antimatreata Clear sau substantele de curatare.
Potrivit lui Markham, costurile pentru materiile prime ale companiei au urcat cu aproximativ 300 milioane euro in prima jumatate a anului si directorul a estimat ca aceasta tendinta se va pastra pe fondul cresterii preturilor pentru uleiurile alimentare si lactate. Unilever tinteste sa contracareze aceasta urcare prin crestere propriilor preturi si reducerea costurilor iar grupul isi mentine tinta de crestere a profiturilor operationale marginale in acest an, care au urcat cu 30 de puncte de baza in al doilea trimestru.
Unilever a anuntat, miercuri, ca actualul director financiar al grupului alimentar american General Mills ii va urma in functie lui Markham, la retragerea acestuia in septembrie. Unilever se afla intr-un proces de recuperare constanta dupa rezultatele foarte slabe din septembrie 2004, prin concentrarea cheltuielilor pe principalele marci, precum maioneza Hellman, ceaiurile Lipton sau detergentii Omo si prin reducerea costurilor.
Cu toate acestea, cresterea vanzarilor a fost in urma progreselor inregistrate de elvetienii de la Nestle si de grupul american Procter & Gamble. Markham a spus ca rezultatele solide din primele sase luni au creat conditiile pentru accelerarea recuperarii.
"Am creat conditiile optime pentru un progres mai rapid", a spus acesta. Unilever a precizat ca va accelera ritmul inovatiilor, mai ales pentru sectorul produselor de ingrijire personala, cu o crestere accelerata si ca va vinde afacerile care cresc mai lent, echivalentul unei cifre de afaceri de doua miliarde euro, printre care si operatiunile de curatarea hainelor in America de Nord. Compania a mai anuntat ca va incerca sa-si scada costurile cu aproximativ 1,5 miliarde euro pe an pana in 2010
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: