Mexic ingheata pretul tortillei pentru a tempera presiunile inflationiste

Guvernul mexican a decis miercuri impreuna cu producatorii de porumb, cu cei de faina si cu cei de tortilla sa extinda pana la sfarsitul lui 2007 pretul fixat pentru tortilla, ca sa contribuie la temperarea presiunilor inflationiste, anunta NewsIn.

Decizia de mentinere a pretului la tortilla la 8,50 pesos/kilogram a fost luata marti seara si a survenit in pofida scaderii preturilor porumbului de la nivelele istorice de la inceputul anului.

Preturile porumbului mexican au crescut la inceputl anului pana la un maxim al ultimilor zece ani, ca urmare a cresterii cererii din partea producatorilor de combustibili de etanol, fapt care a determinat guvernul mexican sa convinga producatorii sa limiteze in ianuarie pretul pentru faina de porumb si pentru tortilla.

Limitarea preturilor a fost reluata marti.

Anterior, companii cum ar fi Mexican Corn Flour sau producatorul de tortilla Gruma, isi fixau singure pretul la produsele lor.

Totusi, scumpirile de la inceputul anului au mers pana la aproximativ 10 pesos/kilogram (82 de centi americani pentru mai putin de un kilogram) si au daunat familiilor sarace din Mexic, pentru care tortilla reprezinta o masa cotidiana si a generat ingrijorarea cu privire la accentuarea presiunilor inflationiste.

Pretul porumbului a scazut intre timp in Mexic, ca urmare a plantatiilor mari americane si a obtinerii unei recolte sanatoase de primavara in Mexic.

Mexicul, considerat locul de nastere al porumbului, isi suplimenteaza productia nationala cu milioane de tone de porumb importat anual din Statele Unite ale Americii.

Inflatia din Mexic s-a accentuat cu 0,42% in iulie, fata de iunie si a dus inflatia pe 12 luni peste nivelul de 4% tintit de banca centrala din Mexic. Un dolar american este cotat cu 11,1 pesos.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri