Distribuitorul francez Carrefour a anuntat marti ca se retrage de pe piata elvetiana prin vanzarea a participatiei de 50% din operatorul elvetian de hipermarketuri Distributis AG
Carrefour a declarat ca a acceptat sa vanda participatia sa din grupul Distributis AG grupului elvetian de retail Coop, valoarea tranzactiei ridicandu-se la 470 milioane franci elvetieni (390 milioane dolari).

Carrefour a declarat intr-un comunicat ca aceasta tranzactie face parte din strategia sa de a vinde active ce nu fac parte din divizia de baza a grupului.

"Nu beneficiam de o prezenta destul de puternica pe aceasta piata", a declarat o purtatoare de cuvant a grupului francez.

Carrefour a precizat ca doreste sa se concentreze pe majorarea valorii actiunilor si activele sale imobiliare au dat nastere la multe speculatii dupa ce holdingul miliadarului francez Bernard Arnault a decis sa coopereze cu fondul privat de investitii Colony Capital pentru a prelua o participatie de 9,1% din Carrefour, relateaza Reuters, citat de NewsIn.

"Pretul pare rezonabil, insa tranzactie este una modesta", a declarat grupul Natixis Securities intr-o nota. Distributis, detinut in proportie de 50% de Carrefour, restul fiind controlat de partenerul sau Maus Freres, detine 12 hipermarketuri si a beneficiat de vanzari consolidate de 504 milioane euro in 2006.

Maus Freres, care controleaza si magazinele Manor, specializate in produse non-alimentare, a decis de asemenea sa vanda participatia sa grupului Coop, relateaza Reuters.

Distibutis controleaza 1,1% din piata elvetieana, afima Reuters.

Operatorii de retail Aldi si Lidl au incercat sa castige increderea clientilor elvetieni, pentru a prelua cota de piata controlata de grupul Coop, care este al doilea retailer din Elvetia, dupa compania Mingros.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri