Scumpirea alimentelor va accentua inflatia din Ungaria in urmatoarele trimestre, insa, per ansamblu, cresterea preturilor se va tempera in septembrie, ca urmare a efectului de baza, a anuntat ministerul de finante ungar intr-un raport despre aderarea la zona euro, relateaza Reuters, citat de NewsIn.

Piata se asteapta ca preturile alimentelor sa creasca cu aproximativ 10%, in urmatoarele doua sau trei trimestre, ca urmare a secetei si a scumpirii marfurilor la nivel mondial, ceea ce ar putea determina o accelerare a inflatiei cu 0,2-0,3%.

Estimarile prevad, insa, ca inflatia se va tempera in septembrie pana la aproximativ 6%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 8,3% in august, ca efect al cresterii preturilor din toamna trecuta, provocate de majorarea taxelor si de reducerea subventiilor, facute cu scopul de a diminua deficitul bugetar.

Versiunea actualizata, joi, a planului de aderare a Ungariei la zona euro prevede mentinerea majoritatii previziunilor macroeconomice recente, cu exceptia cresterii economice pentru 2008, a carei estimare a fost modificata de la 2,6% la 2,8%. A fost modificata, de asemenea, previziunea din aprilie a deficitului bugetar pentru 2007, de la 6,6%, la 6,4%.

Ungaria se asteapta sa adere la zona euro intre 2011 si 2013, a spus primul ministru ungar, Ferenc Gyurcsany, la inceputul acestei luni.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri