GlaxoSmithKline a afisat o scadere de 4% a castigurilor inregistrate in al treilea trimestru din 2007, din cauza reducerii considerabile a vanzarilor medicamentului pentru diabet Avandia si a concurentei medicamentelor generice, relateaza Reuters.
Cel mai mare producator european de farmaceutice a anuntat in comunicatul emis miercuri ca va rezerva o suma de 1,5 miliarde lire sterline pentru a implementa noul sau program, "Excelenta Operationala", care va duce la concedierea unui numar inca nedeterminat de angajati si inchiderea unor amplasamente de productie.

Analistii se asteptau la o astfel de decizie din partea GlaxoSmithKline, menita a reduce cheltuielile, dupa ce rivalul anglo-suedez AstraZeneca Plc a decis concedierea unui numar de 7,600 de angajati in luna iulie.

Castigurile pe actiune Glaxo au scazut pana la 23,7 pence in al treilea trimestru al anului curent iar vanzarile grupului au scazut cu 3%, pana la 5,48 miliarde lire sterline (11,2 miliarde dolari).

Analistii chestionati de Reuters au mizat pe un nivel al castigurilor pe actiune de 24 pence. Profitul inainte de impozitare a scazut cu 7%, pana la 1,88 miliarde lire sterline (3,84 miliarde dolari).

Vanzarile Avandia au scazut cu 38%, pana la 225 milioane lire sterline, cererea scazand substantial dupa ce acest medicament a fost legat de anumite riscuri de atac de cord, conform unui studiu redactat in Statele Unite ale Americii.

Glaxo insista ca acest medicament nu prezinta riscuri mai ridicate decat altele de acest tip, insa analistii industriei farmaceutice nu mizeaza pe cresterea vanzarilor pentru acest produs, care ocupa locul secund in clasamentul celor mai vandute medicamente produce de grup.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri