Consumatorii americani vor astepta pana in ajunul Craciunului pentru a-si face cumparaturile, fiind pregatiti sa cumpere mai putine cadouri daca retailerii nu vor oferii reduceri destul de consistente, conform unui studiu publicat la sfarsitul saptamanii trecute, citat de Reuters si preluat de NewsIn.
Aproximativ 44% dintre consumatorii chestionati intentioneaza sa astepte reducerile de 50% inainte sa isi cumpere cadourile de Craciun, iar 47% vor oferi mai putine cadouri daca retailerii nu vor veni cu oferte atractive, reiese dintr-un studiu realizat de firma America's Research Group.

"Retailerii se afla intr-o situatie dificila", a declarat fondatorul si presedintele firmei de cercetare, Britt Beemer, pentru Reuters. "Retailerii nu au oferit reduceri consistente in cele doua weekenduri dupa Ziua Recunostintei", a continuat acesta.

Marile lanturi comerciale se intreaba daca cheltuielile pentru sarbatori in acest an nu vor fi afectate de majorarea preturilor la energie si alimente, de criza imobiliara si cea a creditelor.

Multi retaileri au oferit produse la preturi foarte mici, menite a atrage consumatorii in weekendul de dupa Ziua Recunostintei, ce marcheaza in mod traditional inceperea sezonului de cumparaturi de sarbatori.

Chiar daca 49% dintre consumatori au facut cumparaturi in weekendul trecut, circa 60% dintre participatii la studiu au declarat ca nu vor termina cumparaturile inainte de 24 decembrie.

"In zilele de 21,22 si 23 decembrie va fi nebunie", a declarat Beemer.

Dintre persoanele chestionate, 7,5% au declarat ca isi fac cumparaturile de sarbatori la magazine destul de scumpe, precum Nordstrom Inc si Saks Inc. Dar cel putin o treime dintre respondenti au afirmat ca de Craciun vor prefera magazine mai ieftine, a precizat Beemer.

"Magazinele mai scumpe vor fi confuntate cu provocari, la fel ca toata lumea", a declarat Beemer.

Conform acestui studiu, aproximativ 39% dintre cei chestionati au afirmat ca vor cheltui mai putin pe bijuterii. Aproape una din patru persoane chestionate au declarat ca au plecat din magazine din cauza serviciilor de calitate slaba.

Acei retaileri au toate motivele sa fie ingrijorati, afirma Beemer. "Exista posibilitatea ca acel client sa nu se mai intoarca niciodata", conform cercetatorului american.

Aproape 58% dintre participatii la studiu au declarat ca au cumparat un cadou in acest an, in crestere fata de nivelul de 49% atins in 2006, jucariile si electronicele dominand in continuare topul preferintelor.

In ciuda faptului ca 68% dintre respondenti au afirmat ca nu vor depasi bugetul alocat cheltuielilor de sarbatori, 60% au precizat ca nu au cumparat nimic pentru propria persoana - alte semn se confirma scaderea intentiilor de cumparare.

Studiul, efectuat pe un esantion de 800 de persoane, a fost realizat pe 8 si 9 decembrie 2007.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri