Producatorul nipon de medicamente Eisai Co Ltd a anuntat luni ca va achizitiona firma americana de biofarmaceutice MGI Pharma Inc pentru 3,9 miliarde dolari in numerar, pentru a se extinde in SUA si a-si intari portofoliul de produse pentru tratarea cancerului, relateaza Reuters.

Achizitia firmei americane specializate in medicamente destinate tratarii cancerului este cea mai recenta operatiune ce caracterizeaza sectorul farmaceutic, marcat de o adevarata efervescenta de fuziuni si achizitii, producatorii de medicamente incercand sa se extinda prin preluarea portofoliilor de cercetare ale firmelor mai mici.

Eisai va oferi 41 dolari pe actiune, oferta fiind aprobata de MGI, iar valoarea este cu 38,7% mai mare decat cotatia de inchidere a titlurilor firmei americane la inchiderea sedintei de tranzactionare din 28 noiembrie, ziua ce a precedat anuntul MGI, care afirma ca se afla in cautarea unor alternative strategice.

Grupul nipon a precizat ca va finanta aceasta operatiune prin fonduri proprii si prin credite.

Printre produsele MGI se numara Aloxi, medicament menit a trata efectele chemoterapiei, Gliadel Wafer - medicament pentru tratarea cancerului cerebral si Dacogen - produs pentru tratarea unor boli de sange ce preced de obicei leucemia.

Principalele achizitii ale anului in segmentul productiei de medicamente sunt preluarea compania MedImmune de catre Astra Zeneca pentru 15,6 miliarde dolari si achizitia Pharmion, grup rival al MGI, de catre Celgene, pentru 2,9 miliarde dolari.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri