Grupul Gazprom, care detine monopolul gazelor naturale din Rusia, ar putea emite in acest an doua serii de obligatiuni denominate in euro, cu o valoare insumata de 1,9 miliarde de dolari, potrivit agentiei de presa Interfax, citata de Mediafax.

Cele doua emisiuni ar putea avea valoarea de 900 de milioane de dolari, respectiv un miliard de dolari. Oficialii Gazprom nu au comentat informatia.

Consiliul de Administratie al Gazprom nu a reusit sa aprobe planul financiar pentru acest an. In prezent, grupul are datorii de 18 miliarde de dolari si dispune de lichiditati de sase miliarde de dolari. Anul trecut, Gazprom, care produce o treime din gazele naturale consumate in UE, a emis doua serii de eurobonduri, in valoare de 1,25 miliarde de dolari, respectiv 1,2 miliarde de dolari, folosite pentru refinantarea imprumuturilor deja contractate. In ultimii trei ani, Gazprom a lansat, in medie, cate doua serii de euro-obligatiuni pe an. De asemenea, compania rusa se imprumuta frecvent de la banci. In 2004 firma a obtinut credite de 2,5 miliarde de dolari.

Gigantul rus intentioneaza sa fuzioneze, in acest an, cu grupul petrolier de stat Rosneft, formand astfel una dintre cele mai mari companii din lume din domeniul resurselor energetice.

Rosneft a cumparat indirect, pentru 9,4 miliarde de dolari, Iuganskneftegaz, principala unitate de productie a companiei petroliere Iukos, dar nu a atras inca finantarea necesara completarii tranzactiei.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri