Statul a cumparat o participatie de 39,5% in 2004, pentru 82 milioane euro, echivalentul a 21,5 miliarde de forinti in acel moment.
Un total de sase investitori financiari au fost invitati in luna iunie sa participe la licitatie, insa doar doua oferte au fost luate in calcul.
Raiffeisen a oferit o suma mai mare, insa a doua runda a fost organizata pentru a se obtine cea mai mare oferta posibila pentru AKA. In final, a fost acceptata oferta crescuta a celor de la Raiffeisen.
Au existat o serie de scenarii cu privire la viitorul AKA, incepand cu decembrie 2006. Cel mai probabil a fost cel ce vorbea despre o preluarea din partea statului a celor 60 de procente ramase in operatorul autostrazii, urmand apoi sa recurga la o privatizare.
Potrivit calculelor, pachetul de 60% din actiuni ar fi costat 70-75 milioane euro, mai putin de 20 miliarde forinti, in cel mai bun scenariu compania putand fi vanduta pentru aproximativ 220-240 milioane euro.
Imprumuturile de 900 milioane euro ale AKA au facut ca intreg planul sa fie riscant.
Guvernul a anuntat in 2004 ca participatia de 40% (in valoare de 82 milioane eur), costa de fapt 30% din pretul pe care ar fi trebuit sa-l plateasca pentru pachetul AKA (270 milioane euro).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: