Grupul aeronautic Ryanair a anuntat o scadere peste asteptari a profitului net in al treilea trimestru al anului fiscal, avertizand ca preturile ridicate la titei si incetinirea cresterii economice din Marea Britanie ar putea duce la scaderea cu 50% a profitului in anul urmator.

Cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa a anuntat ca profitul net in al treilea trimestru al anului fiscal a scazut cu 27%, la 35 milioane euro (52 milioane dolari), tarifele companiei scazand cu aproape 5%.

Aceste date au fost sub estimarile medii ale analistilor, de 41,8 milioane euro. Ryanair si-a mentinut estimarile pe tot anul privind o crestere cu 17,5% pana la sfarsitul lunii martie. Cu toate astea, compania a anuntat ca exista "mari sanse" ca profitul sa scada in anul fiscal 2008/2009.

"Sectorul aerian din Europa se confrunta la ora actuala cu o criza, existand posibilitatea unei "furtuni perfecte" ca urmare a preturilor crescute la petrol, a cererii scazute si a costurilor ridicate", sustin reprezentantii companiei.

Potrivit celui mai optimist scenariu, profitul in anul care urmeaza ar putea creste cu 6% la 500 milioane euro, in cazul in care se mentine pretul la bilete si pretul la petrol scade la 75 dolari pe baril.

"Daca pretul petrolului ramane la 85 dolari/baril, iar reducerea consumului duce la reducerea cu 5% a productiei, atunci profitul in anul urmator ar putea sa scada cu 50%, pana la 235 milioane euro", sustin reprezentantii companiei.

Compania a mai anuntat ca planuieste sa cheltuiasca pana la 200 milioane de euro pentru rascumpararea de actiuni care, raportat la pretul actual al actiunilor, vor echivala cu 3% din capitalizarea Ryanair.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri