Unii din cei mai mari producatori de ciocolata ar putea pierde pana la 10 procente din castigul obtinut din vanzari, fiind acuzati de fixarea preturilor, dupa ce autoritatile germane au investigat, martea trecuta, sapte companii, printre care Nestle, Mars, Kraft si Ritter.

Ciocolata este un lucru tentant, dar profitul poate fi de multe ori mult mai ademenitor. Cel putin cu aceasta suspiciune traiesc cativa dintre cei mai mari producatori de ciocolata din lume, conform International Herald Tribune.

Autoritatile germane, care investigheaza situatia producatorilor de ciocolata privind fixarea preturilor, au facut un raid in randul celor mai mari jucatori.

Initiativa autoritatilor germane a venit ca urmare a faptului ca majoritatea companiilor au crescut preturile cu 10-12% in aceasta perioada.

Nestle, Mars si Kraft au confirmat faptul ca functionarii germani oficiali i-au vizitat la sediile lor martea trecuta. Alte patru companii de ciocolata au fost verificate de Biroul Cartelului Federal German, conform BBC.

Nestle, cu sediul central in Elvetia, reprezinta unul dintre gigantii domeniului si a fost, la randul sau, vizitat de agentii germani la birourile sale din Frankfurt. Robin Tickle, purtatorul lor de cuvant, a declarat ca s-a cooperat foarte bine cu autoritatile si ca marirea preturilor s-a datorat taxelor din costurile ridicate de materialele de productie. “S-au inregistrat, la nivel global, cresteri sporite ale pretului la cacao. Aceasta a dus in mod normal la o adaptare a preturilor”, a afirmat Francois Perroud de la Nestle.

Producatorii de ciocolata au dat vina pe cresterea preturilor materialelor de productie, care s-a dublat pentru unele produse. De exemplu, in ceea ce priveste pretul la cacao, acesta a cunoscut pe parcursul anului trecut o crestere de 32%, iar zaharul de 22%. Cei de la Nestle au mentionat ca in 2007 costurile estimative ale laptelui au crescut cu o treime, ajungand la 5,5 miliarde de dolari.

“Acest sector este foarte bine consolidat, iar cresterile de pret s-au dovedit a fi foarte pronuntate”, a declarat Marco Gulpers, analist ING, pentru Bloomberg. El a mai adaugat ca “exista o sumedenie de motive pentru care aceste companii isi cresc preturile, protejandu-se, astfel, de concurenta.”

Este a doua investigatie facuta in industria ciocolatii in ultimul timp. In noiembrie anul trecut, functionarii canadieni au dat noi demersuri pentru o investigatie care sa inceapa fixarea preturilor. Biroul canadian a declarat ca, initial, cercetarea a inceput sa se faca pe ciocolata, dar ca acest proces se va continua si pe alte tipuri de dulciuri.

Potrivit americanilor, miscarea nemtilor are o ironie aparte, tinand cont de faptul ca a venit tocmai cu o saptamana inainte de Valentine's Day, cand, in mod traditional, se ofera ciocolata. Vanzatorii de dulciuri din retail in Statele Unite se asteapta ca vanzarile sa creasca in aceasta saptamana, ajungand la 323 de milioane de dolari.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri