E.ON, cea mai mare companie de electricitate din lume, a inregistrat in 2007 un profit net de 7,2 miliarde euro, in crestere cu 29%, depasind estimarile analistilor si determinand o majorare a dividendelor, relateaza Reuters, citat de NewsIn.
Potrivit unui sondaj efectuat de Reuters in randul a 14 analisti, acestia estimau un profit de 6,4 miliarde euro in 2007.

Rezultatele E.ON au fost sustinute de cresterea preturilor la energie in centrul si nordul Europei, precum si de scumpirea gazelor naturale.

Compania a estimat ca in 2008, profitul operational va creste cu 5-10% si ca profitul net va avansa, de asemenea, "usor".

Profitul operational a crescut in 2007 cu 10%, la 9,2 miliarde euro, a anuntat joi compania. aisprezece analisti chestionati de Reuters au estimat castiguri ajustate de 9,1 miliarde euro.

"Cifrele sunt puternice. Castigurile companiilor de gaze naturale in Europa continentala mi-au depasit asteptarile", a declarat un analist din cadrul Sal.Oppenheim, Stephan Wulf.

Preturile gazelor naturale sunt strans legate de cele ale petrolului, care a stabilit mai multe recorduri in ultimele 12 luni. Preturile energiei in Germania, cea mai mare piata din Europa, au avansat aproape de valori record in ultimele trei luni din 2007.

"Cresterea profitului unitatilor din Europa Centrala, Europa Nordica si zona pan-europana compenseaza un declin pe pietele din Marea Britanie si zona central-vestica a Statelor Unite", a declarat directorul financiar executiv Marcus Schenck.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri