Acordul de preluare a companiei italiene Alitalia de catre Air France-KLM s-a destramat dupa ce discutiile cu sindicatele au esuat, lasand compania aeriana de stat fara sprijin cu doar 11 zile inainte de alegerile generale, relateaza Reuters, citat de NewsIn.

Alitalia, odata un simbol al cresterii economice postbelice a Italiei, risca acum falimentul si soarta sa a devenit o problema politica principala.

"Compania aceasta este blestemata, numai un exorcist o poate salva", a spus presedintele Alitalia, Maurizio Prato, sindicatelor dupa ce negocierile au esuat. Alitalia a anuntat ulterior ca acesta a demisionat.

Air France-KLM, considerata pentru mult timp principala speranta de redresare economica a companiei, a anuntat ca discutiile nu pot continua in aceste conditii dar ca are in continuare incredere in proiect.

Alitalia, care inregistreaza pierderi de 1 milion euro/zi si are o datorie neta de 1,37 miliarde euro, a anuntat ca are nevoie de o injectie de capital pana la mijlocul anului pentru a supravietui.

Guvernul italian de centru-stanga, care incearca sa-si vanda participatia de 49,9% din compania aeriana, a aprobat preluarea in urma cu doua saptamani. Afacerea a avut insa de suferit din cauza rezistentei sindicatelor, a operatorului aeroportului din Milano si a lui Silvio Berlusconi, care inregistreaza cele mai bune rezultate in sondaje.

Directorul executiv Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta, s-a intors miercuri la Paris dupa ce a respins cererile sindicatelor de a prelua serviciile la sol ale Alitalia, de a mentine deschisa unitatea de cargouri si de a accelera planurile de cumparare de noi aeronave.

Cea mai mare companie aviatica din lume a anuntat in cadrul unui comunicat ca Spinetta a regretat destramarea acordului.

Ministrul italian al economiei, care a supravegheat vanzarea Alitalia, a avertizat ca singura alternativa la aceasta afacere este o procedura similara cu cea de faliment din Statele Unite, in care un administrator decide daca firma poate continua sau nu operatiunile.

Liderul celui mai mare sindicat din Italia, Guglielmo Epifani, a numit esecul discutiilor "o infrangere la nivel national".

Compania aeriana franco-olandeza, care urmarea sa reduca 2.100 de locuri de munca din cadrul Alitalia, din cauza suprapunerilor in sectorul de servicii la sol, a pus conditia ca sindicatele si viitorul guvern al Italiei sa sustina afacerea inainte de a fi incheiata.

Alitalia, care are aproximativ 19.000 de angajati, a avertizat ca starea financiara precara nu ii permite sa intarzie discutiile si a stabilit ziua de miercuri ca termen limita pentru o intelegere.

Cabinetul italian este estimat sa organizeze joi o intrunire de urgenta asupra acestei probleme, a declarat un oficial din cadrul sindicatelor.

"Sindicatele au facut o mare greseala cand au intrerupt negocierile pentru ca propunerea era sigura si concreta", a declarat primul ministru Romano Prodi, adaugand ca sindicatele ar trebui sa isi asume raspunderea pentru acest esec.

"Vestea ca Air France s-a retras din discutii, speram ca definitiv, este foarte posibila. Afacerea nu era benefica nici pentru Alitalia nici pentru Malpensa", a declarat liderul Northern League, Roberto Maroni, un aliat al lui Berlusconi.

Presa vehicula o posibila oferta din partea unui important om de afaceri italian. Ministrul economiei, Tommaso Padoa-Schioppa, a calificat presupunerile ca "imposibile" si a spus ca nu sunt o solutie pentru o companie aeriana care are nevoie de restructurare.

"Daca oferta Air France-KLM este anulata, vom ramane fara singura oferta de preluare" , a declarat miercuri Padoa-Schioppa.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
Air France - KLM introduce zboruri noi in aceasta vara