Friesland Foods si Campina, cei mai mari producatori olandezi de lactate, vor fuziona pentru a deveni cea mai mare companie de profil din lume, cu vanzari cumulate de 9,1 miliarde de euro.
Miscarea celor doua companii, nelistate la bursa si controlate de fermieri, va presupune detinerea a peste 100 de fabrici in toata lumea in cadrul carora vor lucra peste 22.000 de angajati. Entitatea nou formata, care se va numi FrislandCampina, va fi ori al treilea, ori al patrulea mare producator de lactate din lume, dupa grupul elvetian Nestle si cel francez Danone, potrivit declaratiilor reprezentantilor companiilor.

Primele zvonuri despre posibila fuziune a celor doua companii au aparut la sfarsitul anului trecut, in presa franceza, cand discutiile din cadrul consiliilor celor doi producatori debutasera deja.

“Impreuna, vrem sa incepem ofensiva impotriva Nestle si Danone. FrieslandCampina va putea sa comercializeze produse lactate la nivel global si sa devina un jucator mai puternic pe piata de profil. Telul nostru este sa ne extindem afacerea”, a precizat presedintele interimar al FrieslandFoods, Theo Spierings (foto), citat de Dow Jones.

Acesta a descris fuziunea drept o miscare strategica proactiva, in contextul unei piete mondiale a lactatelor turbulente, facand referire la preluarea companiei olandeze Numico de catre gigantul francez Danone.

“Vrem sa dezvoltam portofoliul nostru de produse sanatoase si sa intram pe piata asiatica. Vrem sa crestem vanzarile la marca noastra de branza, Milner, la nivel international. In ceea ce priveste afacerile noastre de pe piata produselor de larg consum, suntem de asemenea interesati de extindere prin joint-venture-uri si achizitii”, a adaugat omologul sau din cadrul companiei Campina, Kees Gielen.

In perioada iulie 2006 – septembrie 2007, primii 5 mari producatori de pe piata locala, din punctul de vedere al volumelor, au fost Danone, Friesland, Campina, Prodlacta si Albalact, iar topul primelor 5 brand-uri este dominat de Danone si de Friesland, potrivit datelor emise de Nielsen.

Consumul de iaurt pe cap de locuitor, in Romania, este cel mai mic din Europa. Astfel, in timp ce romanii au mancat, in 2006, 5,4 kilograme de iaurt per capita, polonezii au consumat 10,3 kilograme, bulgarii 16,2, cehii 18,6, iar francezii 33,7 kilograme.

Friesland Food Romania, cel mai mare producator de pe piata laptelui de consum, a intrat pe piata romaneasca in 2001, prin preluarea Nutricia Dairy and Drinks, iar un an mai tarziu a fuzionat cu Somesana Satu Mare si cu Belcar. comercializeaza in Romania marcile Milli, Oke, Dott si Completa. Pe langa brandurile internationale detinute de grup, filiala din Romania detine si brandurile Napolact si Napoca.

Producatorul olandez Campina este si el prezent pe piata romaneasca, printr-un parteneriat cu compania locala Covalact, care comercializeaza produse lactate si sub brand propriu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri