Vanzarile Nestle au crescut cu 6%, la 25,7 miliarde franci elvetieni (25,30 miliarde dolari) in primul trimestru din acest an, in ton cu asteptarile analistilor, deprecierea dolarului influentand volumul castigurilor si preturile, informeaza Reuters, citat de NewsIn.

Cel mai mare producator de alimente din lume a confirmat estimarile privind cresterea vanzarilor in anul 2008 la o rata similara cu cea de 7,4% inregistrata in 2007, depasind astfel previziunile initiale de 5-6%.

Analistii au estimat o crestere a vanzarilor la 25,5 miliarde franci elvetieni.

Nestle, producatorul cafelei Nescafe si a batoanelor de ciocolata KitKat, a majorat preturile cu 5,3% in primul trimestru din 2008. Compania s-a concentrat pe alimente si nutritie avand ca obiectiv noi achizitii, ceea ce a sporit nivelul vanzarilor si profitul in ciuda tulburarilor de pe piata.

Dolarul american, ce s-a depreciat la cote record in raport cu francul elvetian in timpul primului trimestru, a redus cu 7% volumul total al vanzarilor.

Nestle afirma ca este una dintre marile companii ce au recunoscut amenintarea provenita din cresterea preturilor la materia prima.

Compania ar putea castiga 39 miliarde de dolari dintr-un acord ce urmareste vanzarea diviziei sale de lentile Alcon.
In plus, analistii sunt de parere ca Nestle va achizitiona o companie importanta in sectorul de sanatate si nutritie, acoperindu-si datoriile si rascumparand actiuni.

Aceiasi analisti au estimat o crestere organica de 8,9% si o crestere reala de 4,6%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
Franta: Ministrul de Finante, "socat" de planurile Nestle