Kraft Foods Inc a afisat o scadere a profitului trimestrial, afectat de costurile in crestere ale ingredientelor si ale materiilor prime si de cheltuielile de marketing si pentru lansarea de noi produse, in pofida avansului vanzarilor.

Cel mai mare producator de bunuri alimentare din America de Nord, care detine marci precum Oreo (prajituri) si Oscar Mayer (carne semipreparata), a anuntat pentru primul trimestru un profit de 608 milioane dolari, adica 40 centi/actiune, fata de 702 milioane dolari, sau 43 centi/actiune, cat inregistrase in acelasi interval din anul trecut.

Excluzand elementele exceptionale, castigurile au fost de 44 centi/actiune, neschimbate fata de aceeasi perioada din 2007. Estimarea medie a analistilor pentru profit a fost de 41 centi/actiune.

Kraft, la fel ca cea mai mare parte a companiilor din sectorul alimentar, s-a confruntat cu scumpirea materiilor prime, cum ar fi faina sau cacao. Insa, in acelasi timp, Kraft face eforturi pentru a-si spori vanzarile si a cheltuit mai mult pe lansarea de noi produse si marketing.

Vanzarile au crescut in primul trimestru cu 20,8%, la 10,37 miliarde dolari, sustinute de scumpiri, de achizitionarea diviziei de prajituri a grupului Danone si de deprecierea dolarului, care a sporit valoarea vanzarilor de peste hotare.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si