Vanzarile Zentiva din Romania au scazut in primul trimestru, conform asteptarilor, ca urmare a atentiei date administrarii de capital si a aprecierii coroanei cehesti, a spus seful firmei, dupa ce Zentiva a afisat o scadere anuala cu 9,5% a profitului net trimestrial, potrivit Zentiva.
Compania producatoare de farmaceutice Zentiva a afisat un profit net de 470 milioane coroane cehesti pentru primul trimestru din acest an, in scadere cu 9,5% fata de perioada echivalenta din 2007, ca urmare a costurilor legate de o achizitie din Turcia, potrivit unui comunicat al Zentiva.

Compania ceheasca a avut o marja a profitului net de 10,7% in primul trimestru, dar excluzand costuri legate de activitatea Eczacibasi-Zentiva, compania cumparata de Zentiva in Turcia, marja a fost de 10,8%.

Vanzarile nete ale companiei producatoare de farmaceutice au crescut, insa, cu 29,6% in primul trimestru din 2008, comparativ cu primele trei luni de anul trecut, pana la 4,3 miliarde coroane cehesti, sustinute de consolidarea afacerii Eczacibasi Zentiva, cumparata in 2007.

Profitul brut trimestrial al Zentiva a fost de 2,5 miliarde coroane cehesti, in crestere cu 14,5% fata de perioada echivalenta de anul trecut, deoarece marjele mai scazute ale afacerii din Turcia au fost contrabalansate doar partial de imbunatatirea continua a ofertei de produse a Zentiva.

Marja bruta a companiei din primele trei luni ale anului a fost de 59%, dar cu excluderea afacerilor din Turcia ale Zentiva, a fost de 64,9%.

"Atentia data eficientei, corelata cu angajamentul nostru fata de o strategie de crestere profitabila ar trebui sa ne permita sa devenim prima companie farmaceutica din Europa Centrala si de Est", a estimat, in contextul publicarii rezultatelor trimestriale ale companiei, directorul general si presedintele Zentiva, Jiri Michal.

"In Turcia, am continuat integrarea afacerii Eczacibasi-Zentiva in grup si am lucrat la imbunatatirea marjelor operatiunii. In Republica Ceha, vanzarile Zentiva au suferit presiuni, potrivit anticiparilor, din cauza introducerii taxelor obligatorii pentru vizitele medicale si retete de la inceputul anului incoace", a detaliat seful Zentiva.

In ceea ce priveste activitatea Zentiva din Romania, desi a existat o scadere trimestriala a vanzarilor, anticipata, in a doua jumatate a anului compania producatoare de farmaceutice va inregistra o crestere a vanzarilor si a castigurilor, potrivit declaratiilor lui Jiri Michal.

Zentiva Romania a obtinut in primele trei luni ale acestui an un profit net de 5,74 milioane lei (1,55 milioane euro), in crestere cu 37,12% fata de cel din perioada similara a anului trecut, pe fondul diminuarii veniturilor in primul trimestru cu 31,92%, potrivit unui comunicat din 15 mai al companiei.

Compania Zentiva SA Romania a fost contruita pe bazele Uzinei de Medicamente Bucuresti, infiintata in anul 1962. In 1998, denumirea societatii devine Sicomed SA. In acelasi an, actiunile societatii au inceput sa fie tranzactionate la categoria a doua a Bursei de Valori Bucuresti sub simbolul SCD.

Firma are un capital social de 41,69 milioane lei, iar principalul actionar este Venoma Holdings Limited cu o detinere de 50,98%, iar Zentiva NV, care controleaza firma Venoma Holdings Limited, detine 23,93% din actiuni.

"In restul regiunii, afacerile noastre s-au derulat bine, in contextul provocarilor de pe piata si a evolutiei incomode de pe piata valutara. Zentiva a crescut in Rusia, in Bulgaria, ca si pe majoritatea noilor piete, inclusiv Ucraina si Ungaria", a mai spus seful Zentiva NV.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri