Air France-KLM a raportat o scadere de 16% a profitului net inregistrat in anul fiscal 2007/2008, la 748 milioane euro (1,18 miliarde dolari), afectat de provizioane, avertizand ca scumpirea carburantilor va atinge rezultatele din anul fiscal curent.
Compania francezo-olandeza, creata in 2004 prin fuziunea celor doua grupuri, a afisat o majorare de 13,3% a profitului operational, la 1,405 miliarde euro, pe venituri in crestere cu 4,5%, la 24,114 miliarde euro.

Un provizion pentru o posibila amenda legata de o acuzatie de fixare a preturilor a afectat rezultatele companiei.

Compania a mai anuntat ca va plati un dividend de 0,58 euro pe actiune, in crestere de la 0,48 euro.

Air France-KLM a estimat un profit operational mai scazut, de aproximativ un miliard euro pentru anul 2008/2009, afectat de scumpirea constanta a preturilor la petrol.

Air France a precizat ca se asteapta ca pretul mediu pentru petrol in cursul anului curent sa se ridice la 120 dolari pe baril.

"Anul curent va fi unul dificil, avand in vedere ca scumpirea preturilor la petrol si turbulentele economiei globale dau nastere unui anumit grad de nesiguranta", a declarat Jean-Cyril Spinetta, presedintele Air France-KLM.

Analistii chestionati de Reuters se asteptau in medie la un profit net de 1,215 miliarde euro, si la un profit operational de 1,474 miliarde euro, pe vanzari de 24,1 miliarde euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri