Compania americana Whirpool, cel mai mare producator de electrocasnice din lume, a inregistrat in trimestrul al doilea o depreciere a profitului net cu 27 %, pe fondul cresterii vanzarilor in America de Sud si Asia si al cresterii pretului materiilor brute, arata NewsIn, citand Reuters.

Castigul net a scazut la 117 milioane de dolari sau 1,53 dolari/actiune in trimestrul al doilea, fata de 161 de milioane de dolari, anul trecut. Conform unui sondaj Reuters Estimates, analistii au estimat anterior un profit de 1,37 dolari/actiune.

Vanzarile au crescut cu 5%, la 5,08 miliarde de dolari, fata de prognoza analistilor de 5,01 miliarde de dolari, in timp ce cererea crescuta de pe piata internationala a dus la o scadere brusca pe piata americana.

In America de Nord, vanzarile Whirlpool au scazut cu 4%, la 2,9 miliarde de dolari pe fondul unei scaderi de aproximativ 8% a transporturilor maritime de electrocasnice.

Vanzarile companiei au crescut cu 17% in Europa, cu 22% in America de Sud si cu 9% in Asia. Costurile ridicate ale petrolului si metalelor sunt principalele obstacole de care se lovesc producatorii de electrocasnice, impreuna cu cererea scazuta de pe piata din Statele Unite.

Saptamana trecuta, producatorul suedez Electrolux a scazut obiectivele pe 2008 din cauza cererii reduse de electrocasnice pe piata americana si a pretului ridicat al materiilor brute.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
Piata electroIT din Romania creste, dar incetineste ritmul