Profitul Gazprom a crescut in primul trimestru cu 30%, in contextul in care cel mai mare producator de energie din Rusia a obtinut castiguri record in urma majorarii preturilor si a vanzarilor mai mari de gaze naturale in Europa, relateaza Bloomberg.
Profitul net a crescut la 273 miliarde ruble (10,1 miliarde dolari), de la 210 miliarde ruble in aceeasi perioada a anului anterior, a anuntat miercuri Gazprom in cadrul unui comunicat.

Preturile Gazprom, calculate in dolari, au crescut cu 28% pentru gazele naturale vandute in Europa, unde controleaza un sfert din cota de piata si unde realizeaza cea mai mare parte a profitului.


"Cifrele sunt cele mai bune pe care le-au inregistrat vreodata, insa sunt depasite de mai bine de jumatate de an si lumea se schimba vazand cu ochii", a declarat strategul sef din cadrul Alfa Bank Moscova, Ronald Smith.

Cheltuielile operationale din primul trimestru au crescut cu 34%, la 537 miliarde ruble, in timp ce vanzarile au avansat cu 48%, la 903 miliarde ruble.

Gazprom a mai anuntat miercuri ca problemele de lichiditate la nivel mondial ar putea afecta capacitatea companiei de a refinanta imprumuturile si ar putea avea impact asupra estimarilor legate de fluxul de capital.

"Aceste circumstante ar putea afecta capacitatea grupului de a obtine noi credite si de a-si refinanta imprumuturile existente, in conditii similare celor aplicate tranzactiilor anterioare", a anuntat Gazprom in cadrul unei analize a rezultatelor financiare din primul trimestru.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri