Criza financiara globala a inceput sa puna la incercare companiile producatoare de cosmetice, in contextul in care tot mai multe femei au ales sa sacrifice tratamentele de ingrijire a pielii pentru a economisi bani, in al treilea trimestru.
Companii precum Avon Products Inc, Estee Lauder EL.N, Elizabeth Arden si grupul francez L'Oreal au rezistat pana acum in fata problemelor economice, in contextul in care consumatorii americani au resimtit efectele negative ale crizei din sectorul ipotecar si din cel de creditare, scrie Reuters, preluat de NewsIn.

Insa lucrurile se schimba. Avon, cel mai mare vanzator direct de cosmetice, a devenit una dintre cele mai recente victime ale scaderii consumului si a afisat un profit trimestrial sub estimarile analistilor, dupa o scadere cu 3% a vanzarilor in America de Nord.

De asemenea, a avertizat ca tendinta din America de Nord ar putea sa se accentueze, din moment ce consumatorii cheltuiesc din ce in ce mai putin.

L'Oreal, cel mai mare grup de produse cosmetice din lume, a redus previziunile de vanzari pentru 2008 si a inregistrat un declin brusc al vanzarilor din America de Nord in al treilea trimestru.

Directorul evecutiv al companiei, Jean-Paul Agon, a declarat in cadrul unei conferinte ca "este probabil ca mediul economic din 2009 sa nu fie atat de promitator".

Actiunile Avon s-au depreciat cu 26%, la un minimum al ultimelor 52 de saptamani. "Pentru Avon in special, dat fiind ca majoritatea clientilor, mai ales in Statele Unite, au venituri mici, cu cat veniturile sunt mai mici, cu atat se renunta mai usor la acest tip de achizitii", a spus Ali Dibadj, un analist in cadrul Sanford C.Bernstein.

Avon estimeaza o evolutie normala in al patrulea trimestru, ceea ce este putin probabil, a adaugat acesta. Grupul american Estee a prevazut deja dificultatile economice ale clientilor si a redus previziunile pentru acest an. Arden urmeaza sa afiseze rezultatele trimestriale saptamana viitoare.

Profitul net al Avon a avansat in al treilea trimestru la 222,6 milioane dolari, echivalent cu 52 centi/actiune, comparativ cu 139,1 milioane dolari, sau 32 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului anterior.

Excluzand termenii unici, Avon a castigat 45 centi/actiune, sub estimarea medie a analistilor, ce prevedeau un profit de 52 centi/actiune, potrivit Reuters.

Vanzarile trimestriale totale au crescut cu 13%, la 2,6 miliarde dolari, dupa ce toate pietele, cu exceptia Americii de Nord, au inregistrat o crestere. Vanzarile din America Latina si din China au crescut cu 25%, in timp ce in Europa Centrala si de Vest au avansat cu 17%.

Avon a anuntat ca nu a observat un impact cuantificabil al crizei financiare in afara Americii de Nord, insa monitorizeaza atent situatia in aceste piete.

Compania impleneteaza un program multianual de restructurare, ce include disponibilizari, eliminarea elementelor mai putin profitabile si reducerea numarului de furnizori.

De asemenea, L'Oreal a anuntat ca asteapta in acest an o crestere a vanzarilor cu 4%, in coborare fata de previziunea anterioara, de 6%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri