Banca centrala a Rusiei a cheltuit, ieri, o suma estimata la 7 miliarde euro pentru stabilirea unor noi limite de variatie a rublei, dupa ce a permis monedei sa se deprecieze sub un nivel cheie pe care il protejase in lunile trecute, relateaza Reuters, citat de NewsIn.

Dupa ce a scazut sub limita anterioara de 30,41 puncte in fata unui cos valutar compus din dolari si euro, rubla s-a depreciat pana la 30,79 puncte, potrivit datelor Reuters, iar analistii sustin ca evolutia reflecta interventiile asupra rezervelor valutare rusesti, aflate pe locul trei la nivel mondial.

Unii analisti au subliniat, de asemenea, riscul ca deprecierea rublei sa se extinda asupra cetatenilor rusi ce isi amintesc criza financiara din 1998.

Actiunile rusesti s-au ieftinit semnificativ, marti, iar platforma MICEX a suspendat tranzactionarile pana joi.
Rubla era cotata, la sfarsitul sedintei, la 30,70 puncte, iar banca centrala a anuntat ca a majorat marja de tranzactionare a rublei cu 30 copeici in ambele directii, "pentru a majora flexibilitatea cursului de schimb". Anterior, marja era cuprinsa intre 29,25 si 30,41 de unitati.

Dealerii estimeaza ca banca centrala a vandut, marti, 7 miliarde dolari pentru a proteja noua marja, mai mult decat a cheltuit in toate interventiile din saptamana anterioara.

"Nu este surprinzator ca investitiile au fost atat de mari. Daca modifici marja treptat, reusesti numai sa incurajezi speculatiile impotriva monedei", a declarat David Hauner, strateg in cadrul Bank of America.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri