Cererea mondiala de aluminiu va scadea cu circa 25% in acest an, iar preturile nu isi vor reveni, situatie care ii va obliga pe marii jucatori sa isi reduca masiv costurile sau sa iasa din piata, a spus Oleg Deripaska, presedintele Rusal, cel mai mare producator mondial, citat de Reuters.
"Ceea ce cred ca este important pentru industrie este sa renuntam la sperante si sa ne pregatim pentru ce e mai rau", a declarat Deripaska, potrivit NewsIn.

"Exista o supraproductie de aluminiu foarte mare si cred ca peste urmatoarele noua luni situatia va fi complet diferita in sectorul aluminiului si se va mentine inca sapte pana la zece ani", a adaugat el.

Miliardarul rus, actionar majoritar al Rusal, a precizat ca guvernele poarta discutii pentru a gasi solutii de sustinere a industriei aluminiului, fara a da alte detalii.

Deripaska, fost trader de metale devenit miliardar in haosul anilor '90, se asteapta ca pretul aluminiului sa fie in jur de 1.600 dolari/tona in urmatorii sapte ani.

Aluminiul, folosit de catre toate industriile, de la cea auto la constructii si vesela, se tranzactioneaza cu 1.355 dolari/tona la bursa de metale Londra, cu 60% sub nivel record atins in iulie 2008, de 3.380 dolari/tona.

Deripaska a precizat ca cererea mondiala de aluminiu va scadea la 28 milioane tone in 2009, de la nivelul de 36,5 milioane tone atins anul trecut, in timp ce piata se confrunta cu o supraproductie.
Rusal are 90.000 de angajati si controleaza 12% din piata mondiala a alumniniului
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri