Avand in vedere continua crestere a preturilor combustibililor, administratia Bush a propus marti seara noi reglementari care sa oblige constructorii auto sa produca pickup-uri, monovolume (minivan) si anumite categorii de autoturisme de teren (sport utility vehicle-SUV), mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, informeaza Rompres. Noile propuneri ar impune industriei auto sa ridice standardele de consum pentru majoritatea vehiculelor, cu exceptia autoturismelor, incepand din 2008, urmand ca absolut toti constructorii auto sa se supuna noilor standarde din 2011.
"Acest este un plan care va conduce la reducerea consumului de combustibil fara sacrificarea securitatii conducatorilor auto", a declarat Secretarul american pentru Transporturi, Norman Y. Mineta. Potrivit oficialului american, noul program ar urma sa produca anual economii de aproximativ 38 miliarde litri de benzina, in perioada 2008-2011. Potrivit datelor furnizate de Departamentul american pentru Energie, in prezent SUA consuma in fiecare an aproximativ 530 miliarde litri de benzina.

Conform standardelor aplicabile in prezent, constructorii auto trebuie sa se asigure ca toate autovehiculele din categoria light trucks (monovolume, pickup-uri si SUV-uri) au un consum de aproximativ 12 litri la suta de km parcursi. Noile standarde propun ca toate autovehiculele din aceeasi categorie, care vor fi produse din 2007, sa aiba un consum de combustibil putin peste 10 litri la suta de km. Noul sistem propune o impartire a categoriei de autovehicule light trucks in sase noi sub-categorii in functie de marime. Autovehiculele mai mici din aceasta categorie ar urma sa fie nevoite sa aiba un consum mai redus de combustibil decat cel al celor mai mari. Cu toate acestea, noile propuneri nu se vor aplica tuturor autovehiculelor de teren, SUV-urile de tipul Hummer H2 urmand sa fie scutite. In plus, nici autoturismele nu vor trebui sa respecte noile standarde, avand in vedere ca acestor vehicule li se solicita deja sa respecte un standard de consum de aproape 9 la suta.

Organizatiile ecologiste au criticat noile propuneri, considerandu-le insuficiente pentru a reduce dependenta SUA de importurile de petrol si in plus prezentand numeroase slabiciuni care pot fi exploatate pentru ocolirea standardelor. In prezent autoturismele impreuna cu auovehiculele din categoria light trucks (monovolume, pickup-uri si SUV-uri) sunt responsabile pentru aproximativ 40% din consumul de petrol al SUA.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri