Echipa de criza pune capat zvonurilor potrivit carora Obama va recruta o persoana cunoscuta din exterior pentru a fi asa-numitul "tar auto". Presedintele trebuia sa numeasca persoana ce se va ocupa de problema pana marti, cand General Motors si Chrysler urmeaza sa prezinte rapoartele privind progresul planurilor de restructurare, o conditie la imprumuturile guvernamentale de 17,4 miliarde dolari.
"Situatia va necesita sacrificii nu numai din partea muncitorilor din sectorul auto, dar si din partea creditorilor, a actionarilor si a directorilor ce conduc compania", a declarat consilierul prezidential David Axelrod pentru NBC.
Dupa ce Congresul nu a aprobat un plan de salvare pentru companiile auto, administratia fostului presedinte George W. Bush a autorizat imprumuturile pe 19 decembrie. Aceasta masura l-a transformat pe secretarul Trezoreriei in "tarul industriei auto", avand responsabilitatea de a se asigura ca grupurile isi respecta termenele de rambursare.
Geithner va ramane delegatul oficial al lui Obama pentru supravegherea restructurarilor. Secretarul Trezoreriei va avea autoritatea de a revoca ajutorul, daca grupurile auto nu au pana in 31 martie planuri de a reveni pe profit.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: