Profitul operational (EBIT) a scazut cu 16,8%, la 2,77 miliade euro, nivel mult sub estimarile analistilor, de 3,27 miliarde euro.

"Anul trecut, mediul a fost marcat de o inflatie alimentara si o incetinire importanta in al doilea semestru", se arata intr-un comunicat al grupului.

Cel de-al doilea lant de magazine din lume a anuntat ca va cheltui 600 mil. euro pentru cresterea competitivitatii si va reduce costurile cu 500 mil. euro, pentru a sustine vanzarile.

Cheltuielile totale pentru investitii au fost plafonate la 2,5 miliarde de euro si vor fi facute cu "disciplina" si cu o mai mare selectivitate.

"Intr-un mediu ce ramane dificil,
privilegiem relansarea dinamicii comerciale, insa in acelasi timp vrem sa ne imbunatatim functionarea si sa ne reducem costurile", a declarat directorul general al Carrefour, Lars Olofsson.

Carrefour vrea sa isi intareasca pozitia in Franta, de unde provine aproape 40% din cifra de afaceri, si in Europa, "printr-o concentrare a eforturilor de dezvoltare" pe pietele cu cel mai mare potential de crestere.

Carrefour are aproximativ 490.000 de angajati in peste 15.000 de magazine din 30 de tari.

Carrefour Romania a inregistrat in 2008 cea mai mare crestere a vanzarilor anuale la nivel mondial, de 51,8% la un curs de schimb constant, vanzarile urcand puternic si in trimestrul al patrulea, perioada in care criza a inceput sa se adanceasca si a afectat cererea consumatorilor.

Casele de marcat din Romania au batut de 213 mld. lei in 2008