Exporturile nipone au scazut cu un nivel record de 49,4% in februarie, in contextul in care adancirea recesiunii din Statele Unite si Europa a scazut cererea pentru autovehicule si electronice japoneze, relateaza Bloomberg.
Livrarile catre Statele Unite, cea mai mare piata de desfacere pentru produsele japoneze, au scazut cu un ritm fara precedent, de 58,4%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat ministerul nipon al finantelor. Exporturile auto au scazut cu 70,9%.

Colapsul arata ca produsul intern brut (PIB) ar putea sa scada trimestrul acesta cu acelasi ritm anualizat de 21,1% inregistrat si in cele trei luni anterioare, cel mai abrupt din 1974. Premierul Taro Aso pune la punct al treilea pachet de stimuli financiari, in contextul in care companiile precum Toyota Motor Corp. si Panasonic concediaza mii de angajati, anunta NewsIn.

Indicele Nikkei 225 al bursei nipone a coborat cu 0,7% la inchiderea sedintei de la Tokyo, afectat de deprecierea actiunilor companiilor Panasonic si Sony Corp.

In acelasi timp, yenul se tranzactiona la 97,83 unitati/dolar, fata de 98,25 unitati/dolar, inaintea publicarii raportului. Yenul s-a depreciat cu 7,3% anul acesta, temperand pierderile exportatorilor, ale caror profituri au scazut cu 23%, fata de castigurile din 2008.

Cererea a scazut in toate regiunile. Exporturile catre pietele europene au scazut cu un nivel record de 54,7%, in timp ce livrarile catre Asia s-au redus cu 46,3%. Bunurile trimise in China au scazut cu 39,7%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri