Oficialii sindicatului muncitorilor din industria auto americana se vor intruni pentru a afla cati alti angajati ai fabricilor General Motors (GM) din Statele Unite vor fi disponibilizati, in timp ce constructorul auto se pregateste de un posibil faliment, relateaza Reuters.
Oficialii sindicatului, care reprezinta 54.000 de angajati ai GM, se vor intalni la Detroit pentru un vot de aprobare a acordului negociat saptamana trecuta, privind reducere a costurilor de lucru.

Aprobarea contractului, care ar schimba modalitatea de plata a celor 20 miliarde dolari destinati unui fond al sindicatului, reprezinta una dintre problemele care trebuie solutionate de GM inainte de 1 iunie, termen limita impus de administratia Obama pentru restructurare, anunta NewsIn.

GM, care a primit imprumuturi guvernamentale de 19,4 miliarde dolari de la inceputul lui 2009, a incercat sa reduca costurile si datoriile pentru a putea primi in continuare mai multe fonduri de acest fel.

Reprezentantii companiei au declarat vineri ca se asteapta la 7,6 miliarde dolari din partea Trezoreriei, dupa 1 iunie. In Canada, angajatii GM care lucreaza la fabricile din Ontario au validat acordurile negociate saptamana trecuta.

Noul contract reduce costurile de lucru per ora ale angajatilor canadieni cu aproape 30%, incluzand concesiile aprobate anterior.

Intre timp, GM si autoritatea de reglementare a pietei auto din Statele Unite au lucrat in timpul weekendului la un plan de restructurare in urma caruia producatorul auto ar inainta cerere pentru intrarea in faliment.
GM se confrunta saptamana aceasta cu o serie de termene limite interimare, printre care o decizie a guvernului german asupra ofertantului preferential al diviziei Opel.

De asemenea, GM va afla ce suma din datoriile de 27 miliarde dolari a fost schimbata in actiuni. GM a avut ca obiectiv 'stergerea' a 90% din datoriile sale, tinta considerata de analisti drept imposibil de atins.

Miercuri, instanta ar putea decide daca Chrysler, rivalul GM care a intrat in faliment pe 30 aprilie, va avea voie sa vanda cele mai valoroase active unei noi companii controlata de grupul auto italian Fiat.

In cazul in care cererea Chrysler este aprobata, un acord pentru fuziunea dintre Chysler si Fiat, cu sprijinul guvernului american, ar putea sa fie incheiat pana la mijlocul lunii viitoare. La aceasta actiune se opun, totusi, cei 789 de dealeri pe care Chrysler vrea sa ii scoata din reteaua sa de retail.

Vanzarile auto din SUA sunt la cel mai scazut nivel din anii '80 si nu exista indicii privind o revenire. GM supravietuieste printr-un ajutor guvernamental de urgenta de 15,4 miliarde dolari. Pierderile totale inregistrate de companie din 2004, ultimul an profitabil, se ridica la 82 miliarde dolari.

Conform planului de restructurare publicat pe 27 aprilie, GM a decis sa desfiinteze marca Pontiac, sa inchida alte doua fabrici si sa elimine alte 7.000 de locuri de munca pana la sfarsitl anului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri