Repozitionarea marcii Seat continua si cu noul Leon, dorinta de a transforma brandul spaniol intr-o Alfa Romeo a grupului VW fiind evidenta. Imaginea sportiva si eleganta in acelasi timp, motorizarile destul de agresive, ca si setarile si echipamentele, toate disponibile la preturi abordabile, fac din Leon o alegere potrivita pentru cei care isi doresc un hatchback cool si performant.

De la bun inceput trebuie sa mentionam ca riscul cel mai mare pe care il traieste noul Leon este acela de a fi confundat cu fratii sai, si vorbim in primul rand de Altea, dar si asemanarile cu Toledo pot crea idei preconcepute in mintea clientilor. Cu toate acestea, putem spune ca proiectul este unul reusit, poate cel mai aproape de ceea ce VW si-a dorit de la marca spaniola.

Modelul primit pentru test a fost echipat cu interesantul TDI de 2 litri, capabil sa furnizeze nu mai putin de 140 CP. Carcotasii ar putea spune ca pentru o sportiva nu e destul. Poate ca asa este, iar comportamentul usor lenes specific unui diesel, fie el si turbo, se manifesta discret, dar evident la capitolul spontaneitate. Cuplul motor insa nu lasa nici o indoiala asupra capacitatilor sale si face ca eforturile sa fie minime la turatii foarte mici, asta in combinatie cu o cutie manuala in 6 trepte prezenta pe modelul testat. Restul ofertei de motoare cuprinde o varianta pe benzina de 1,6 litri, 102 CP, numai buna pentru persoanele cu inima mai slaba, un altul, tot benzina, 2 litri, 150 CP, la fel de sportiv precum dieselul, dar cu acceleratii mai bune in defavoarea cuplului la turatii mici, si un alt TDI de 1,9 litri, 105 CP, mai cuminte. Adevaratul motor ce se va potrivi perfect cu trasatu-rile noului Leon va fi insa un 2,0 litri benzina TFSI, adica 185 CP, disponibil abia peste cateva luni. Apoi va veni, probabil, randul versiunilor Cupra.
Revenind la masina testata, trebuie precizat ca setarile sport de care dispune sunt mult peste ceea ce ar avea nevoie o astfel de masina, comportamentul in viraje fiind impecabil. Singurul sfat pentru cei care se vor bucura de model este legat de gropi si obstacole: ocoliti-le! Confortul interior numara scaune sport, tapiterie bicolora, pedale si cadrane desenate in aceeasi nota sportiva, volan si schimbator imbracate in piele, dar nu se rezuma la atat. Spatiul interior a crescut fata de modelul anterior, atat inaltimea, cat si latimea fiind mai mari cu cativa centimetri, efectul fiind resimtit cu usurinta de pasageri.

O nota mare si pentru siguranta, noul Leon fiind echipat cu discuri de frna fata si spate, sistemul ABS si controlul tractiunii TCS, alaturi de ESP de ultima generatie si sase airbaguri aflate n dotarea standard.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri