BP Plc, cea de-a doua companie petroliera din Europa, a anuntat ca profitul net din al treilea trimestru a scazut cu 34%, la 5,34 miliarde dolari (3,59 miliarde euro), afectat de scaderea pretului petrolului, in pofida cresterii productiei, relateaza AFP.
Compania a anuntat ca vanzarile totale au scazut cu 37%, la 67,9 miliarde dolari in trimestrul ce s-a incheiat in septembrie, chiar daca productia a crescut cu 6,9%, la 3,92 milioane barili echivalent de petrol pe zi.

Profitul net, fara a lua in calcul efectul dat de acumularea stocurilor, a scazut cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 4,98 miliarde dolari, informeaza NewsIn.

Excluzand elementele neoperationale si costurile contabile, profitul a scazut la 4,67 miliarde dolari, insa rezultatul a depasit cu mult estimarile analistilor, ce mizau, in medie, pe un profit de 3,2 miliarde dolari.

"Rezultatele arata ca, si in conditiile dificile din majoritatea pietelor noastre, ne putem onora promisiunea de a investi in cresterea viitoare, respectandu-ne, totodata, angajamentul fata de investitori", a declarat directorul executiv PB, Tony Hayward.

Sub conducerea lui Hayward, BP a redus efectivele cu 3.000 de persoane in 2008 si este pe cale sa disponibilizeze alti 5.000 de angajati in acest an.

In ultimele zile, pretul petrolului a crescut la maximul ultimului an, de circa 82 dolari/baril, insa ramane cu mult sub nivelul record de 147 dolari/baril inregistrat in iulie 2008.

Potrivit BP, pretul mediu al barilului de petrol Brent a fost de 68,08 dolari/baril in al treilea trimestru al acestui an, cu 40,8% sub nivelul de 115,09 dolari/baril din aceeasi perioada a anului trecut.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri